Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hansjkpg
bmw skrev:Har pensionärsklubben samt alla moralpredikare skrivit färdigt nu?

Hur gick det Jonathan, kom du upp i 250?
SKRÄMMANDE när småungar med nytagna körkort tror dom är schumacher och inte fattar hur lite koll dom har på sina bilar, Undrar hur dom skulle känna sig när dom kört ihjäl en 3 barnsmor eller liknande för att NÅGOT som dom ALDRIG trodde kunde faktiskt hände , (finns en vits med hastighetsbestämmelser)
Användarvisningsbild
av greeeken
Lägg av .Så du har aldrig kört för fort?

Sen vet du inte vart han testat hastigheten.. På en tom E4 me inga bilar omkring. Vad är då ditt problem?
Håll dig till ämnet istället.
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Problemet är att det är vi som betalar alla kostnader om något går fel och han kör av vägen. Personligen är jag inte så road av att lägga mina skattepengar på idioter. Dessutom är det är nog ganska jobbigt för räddningspersonalen att ta hand om en olycka där det gått 250 km/h in i en stolpe, träd eller mitträcke.

Vad är det som säger att det inte kan dyka upp något/någon på en "tom" E4??
Användarvisningsbild
av isak
om man provar en AMG 63 blir man ju ung på nytt! har ni glömt er egen ungdom eller hade ni betong i sandlådan?
isak
av Thomas J
Ja en AMG 63 går fint men inte en sur T5 :lol: .
Fort kör man på bana inte på allmäna vägar..

greeken.... det är skillnad att köra lite för fort men inte toppa en bil på vanlig väg med trafik/djur.
av J.F.S
Säger bara en sak. Kör en modern sporthoj typ R1, CBR, GSXR osv så bleknar de flesta bilar i jämförelse. Jag hade en CBR900RR -00. 150hk på180kg. 0-100 ca3,5sek och en uppgiven toppfart på 290km/h om jag inte minns fel. 6 växlad låda och gjorde 135 på 1:a växeln,185 på andra. Sen var rakan på banan slut :(

Jag har då inte åkt en bil som matchar och en T5a gör det definitivt inte.
av Fred
JAS 39 Gripen har bättre prestanda...dessutom finns det rymdraketer som går ännu snabbare! Skillnaden är att dessa rattas av verkligt professionella människor med lång utbildning och framförs inte på allmänna platser.
av hansjkpg
greeeken skrev:Lägg av .Så du har aldrig kört för fort?

Sen vet du inte vart han testat hastigheten.. På en tom E4 me inga bilar omkring. Vad är då ditt problem?
Håll dig till ämnet istället.
då säger jag väl så , skiter fullständigt i om han kan få sin bil att toppa 250 eller 260 , hoppas ingen annan bryr sig heller , vem får berätta för hans föräldrar att hans bil har krossats mot ett träd eller dyl, dom är det ingen som tänker på , svenska vägar är inte byggda för den farten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]