Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
för alla som är med i klubben onödigt vetande kanjag tala om att knappen Alarm inte är en Alarm knapp, utan en knap för reduserat skydd.
rycker man in denna knapp efter att man stänkt av bilen så låser inte bilen i blokerat låsleäge & om bilen har alarm så aktiveras inte rörelsesenssorn.
av Teemu
CarMan skrev:för alla som är med i klubben onödigt vetande kanjag tala om att knappen Alarm inte är en Alarm knapp, utan en knap för reduserat skydd.
rycker man in denna knapp efter att man stänkt av bilen så låser inte bilen i blokerat låsleäge & om bilen har alarm så aktiveras inte rörelsesenssorn.
Vilket är ypperligt bra om man tex lämnar hundarna i bilen en kortare stund :lol:
av Jan-A
Mjaaaa....
Onödigt vetande tycker jag inte att detta är, då skulle jag inte startat tråden. :???: Man kommer väl ändå bara ihåg det man själv tycker är viktigt och intressant :wink:

Nå.... Jag har bara Dstc och alarm(reducerings)-knapparna.

Som jag tidigare nämnt så vill jag kunna utnyttja extraknapparna till andra ändamål än det som de är tänkta för. Och de knappar som jag gissar kan utnyttjas för detta ändamål (utgående från Loners lista) är:

- Fällbara nackstöd
- Fällbara backspeglar
- Barnsäkerhetslås
- Bakluckelåsning
- Bakre luftkonditionering
- Dimljus fram

De övriga knapparna avkodas mest troligt inne i de större datorenheterna och kan därför inte (på ett enkelt sätt och utan CAN-bus analysator) användas.

Så vet någon något mer om dessa funktioner och om kablaget till någon av dessa funktioner redan är fördraget?
Användarvisningsbild
av Loner
Jan-A skrev: Fällbara backspeglar

Så vet någon något mer om dessa funktioner och om kablaget till någon av dessa funktioner redan är fördraget?
Är ju fördraget (samma kablage som till "vanliga" speglarna), kräver mjukvara för att få speglarna att röra på sig.

/L
av Jan-A
Hur är det med dimljusknappen till dimljusen fram, är kablaget framdraget någonstans?
Användarvisningsbild
av CarMan
Teemu skrev:
CarMan skrev:för alla som är med i klubben onödigt vetande kanjag tala om att knappen Alarm inte är en Alarm knapp, utan en knap för reduserat skydd.
Vilket är ypperligt bra om man tex lämnar hundarna i bilen en kortare stund :lol:
om du har larm JA.

har du inte larm kan du låsa in ungarna & dom kan själva ta sig ut om det skulle behövas

Sitter inte bränsletrycksregulatorn på […]

Hej Jo det är väl kanske mer troligt, &[…]

Bilen startar inte

Hej! Jag har fått problem med min Volvo s40 […]

Läcker spolarvätska avstängd

Droppar på höger sida fram fast beh&ari[…]