Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

De saker jag köpt från skruvat.se, har varit verkat vara riktigt hygglig kvalite.
Passformen var bra och ganska gedigen kvalite.

Styrleder skulle jag dock enbart köpa original, köpt på Mekonomen och Biltema och var inte imponerad av deras styrleder.
Funk skrev: Tjocklek är väl inget mått på kvalitet, eller hur tänkte du ?
Jag tänkte nog inte alls...;) Visar väl på min förvirring i okunnighetens namn. Visste man att allt var samma kvalite så skulle man ju alltid köpa billigast. Men sen finns det ju uttrycket att man får vad man betalar för. Det borde ju komma någonstans ifrån eller skulle det bara vara en marknadsföringsgrej från de som vill ta bra betalt?

Vad gäller tjockleken så menar ju dessa firmor att de säljer samma sak som orginalen.
tbar skrev:
Funk skrev: Tjocklek är väl inget mått på kvalitet, eller hur tänkte du ?
Jag tänkte nog inte alls...;) Visar väl på min förvirring i okunnighetens namn. Visste man att allt var samma kvalite så skulle man ju alltid köpa billigast. Men sen finns det ju uttrycket att man får vad man betalar för. Det borde ju komma någonstans ifrån eller skulle det bara vara en marknadsföringsgrej från de som vill ta bra betalt?

Vad gäller tjockleken så menar ju dessa firmor att de säljer samma sak som orginalen.
Originalen är väl oftast Jurid så det kan man ju leta efter.

/Thomas
Man får vad man betalar för. Hmmm det är en sanning med modifikation. Bilaffärerna tjänar inte mycket på sina bilaffärer, det är service/reparationer och reservdelar. Vi kan ju ta volvos "fina" tändstift som ramlade sönder och ner i cylindrarna, eller se taskiga framvagnsdetaljerna på 740/940 V70og/850. Många firmor köper in konkurslager/eller får mängdrabatter. Så alla firmor har nog sina fel/kvalitetsbrister.
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??