Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Travolta
mille08 skrev:någon som känner till någon verkstad som är duktig och kan byta olja ODENTLIGT och samtidigt uppdatera till nya mjukvaran, den är lite seg i växlingen. Bilia haga norra säger nej vi gör inte sådant, bilia alvik tycker det är onödigt för att den kan rasa, bilia segeltorp säger att dom kan göra men att det är på egen risk för ras vill att jag byter låda för 50 papp(troligt att jag skulle betala det). Sen läser man här på forumet att alla har det gått bra för. fan ska man tro!! hjälp!!

tacksam för svar

Alltså, jag tycker det är konstiga svar. Borde inte verkstäderna ha oljebyte i lådan som en del av servicen, då borde man väl verkligen minska risken för ras? Att Bilia Haga inte byter olja till automater låter helt befängt! :???:
Användarvisningsbild
av camaro69
Det var det mest befängda på länge. Dom byter ju oljan i på taxi och utryckningsfordon varje 6 000:e mil.
Det är väl bara att beställa.

Rasar lådan så gör den. Det är väl knappast verkstadens fel i så fall.
av Thomas J
Ytterligen ett skäl till att inte använda Bilia haga norra. Man kan undra om dom är kompetenta att serva en volvo överhuvet taget :shock: .
Nej använd små verkstäder som värnar om kunderna istället :wink:
Mvh Thomas
av sudden68
Jag kan bara säga gör det själv bytte på min max 45 min jobb och det är inga problem att göra det finns många bra tips på hur du gör det på forumet.Jag köpte 24 liter olja pris 61:-/liter och det var mobil`s olja.Då vet du att det blir riktigt gjort + att du sparar många tusenlappar.Ett tips snåla inte med oljan när du spolar lådan bara det är det som förstör dom enl mig iallafall.
av heALer
Har funderingar också på att byta olja på min 855 automat.
Mailade rejmes i hallsberg o frågade hur dem skulle göra spolningen, då fick jag detta som svar:

"Ja vi tappar ur ca: 2,5 -3 liter ur olje pluggen sedan släpper vi returen också så att det mesta av oljan rinner ut
man kan få göra det 2ggr om den har gått mycket då ökar givetvis olje volymen = priset"

1900kr med arbete och olja.

Tycker inte hans förklaring låter som en spolning, men de kanske är det han menar?

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]

Lyfta bilen

Går det på Volvo XC60 att använda[…]

Styrservo V70 2010

Bilen har varit trögstyrd på låga[…]