- tor 05 feb 2009, 09:12
#258111
Här har du en spaning.....
1. Bilen motortvättas.
2. Vatten tränger in i kontakstycken och insputningsmunstyckenas solenoider på tex cyl 5. Även när vattnet torkat så finns smuts/korrosion kvar av vattnet
3. Vid vissa varvtal ger därför insprutaren för liten mängd på vissa cylindrar med resulat att det rycker.
4. Men framförallt går dessa cylindrar för magert imellanåt som resulterar i hög temp, värmen gör att tändstift, tändspolar och turbofläktar tar stryk och blir "slitna"
Har sett detta hända förut efter motortvätt......
1. Bilen motortvättas.
2. Vatten tränger in i kontakstycken och insputningsmunstyckenas solenoider på tex cyl 5. Även när vattnet torkat så finns smuts/korrosion kvar av vattnet
3. Vid vissa varvtal ger därför insprutaren för liten mängd på vissa cylindrar med resulat att det rycker.
4. Men framförallt går dessa cylindrar för magert imellanåt som resulterar i hög temp, värmen gör att tändstift, tändspolar och turbofläktar tar stryk och blir "slitna"
Har sett detta hända förut efter motortvätt......
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.