Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av J.F.S
Ringhede skrev:Nej inte hela insatser utan enbart glas till strålkastare.

mvh Roland

Har du vanliga halogenstrålkastare så säljs det inte lösa glas, endast komplett lampa. Har du Xenon (fram till 2004) så ska Volvo sälja lösa glas.

Allt detta står dock redan i den här tråden.
av J.F.S
Ringhede skrev:I USA kan man köpa lösa glas (ej orginal) för 560 kr (69,99 USD)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/S60-V70- ... ccessories

Skit om det inte skulle gå att göra samma i Volvos hemland med mest antal Volvo V70

/Roland
Ptja, personligen tycker jag att 1500 svenska för en komplett lampa är bättre. Du slipper böket med att få loss glaset, dit med ett nytt och hålla tummarna att det blev tätt. Du får dessutom en fräsch reflektor. Priset gäller såklart en piratlampa.
Användarvisningsbild
av Ringhede
1000 kr för att själv lossa och limma glaset. Rätt bra timpenning.
Sedan så är allt utom glaset fortfarande orginal.

Rätt intressant.

Hade US dollarn varit bättre läge på hade jag nog importerat ett gäng lösa glas och sålt på blocket.

Sitter nog ett stycke Smålänning i mig även om jag är Västgöte.

mvh Roland
Användarvisningsbild
av Mr_Biddlesmooth
Själv tycker jag att en helt ny strålkastare för runt 1500kr är det bästa alternativet. Har själv krockat min V70 och fick byta strålkastaren (så klart en begagnad eftersom bilen är MY 02) och inte f** står det volvo i den strålkastaren så jag har fått en begagnad kopia för självrisken på 3000kr. Så nu med facit i hand så hade jag köpt en kopia på biltema för 1499kr och fått en helt ny istället för halva priset av självrisken. Visserligen var det lite repor i kofångaren också men de hade jag förmodligen kunnat åtgärda själv för en billig peng.
av Jipen
Är det nån som vet vad man ska ha för lim när man byter det här strålkastarglaset? Och vart köper man det?

Jag har hör runt överallt och ingen verkar ha koll, inte ens volvo...

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]