- tis 06 jan 2009, 17:20
Räcker med två, Volvo orginalsatsen är bara två så. Därimot bör du ju stadga upp dem så de inte vibrerar och skakar, kan tyckas jobbigt.
Moderator: Moderatorer
FredrikS skrev:Jag köpte 4 st självborrande 75mm (65mm gängor) m6. Jag tänkte som någon hade gjort att dra en bult och mutter till balken. Men jag kommer inte åt balken och jag har inte lust ta bort kofångaren. Men räcker 65mm in till balken?Idag har jag testat att skruva fast plåten, med det gick inge vidare. Jag drog in hela skruven rakt in i kofångare men det tog inte emot någonting. Är det enda bult o mutter då, för enligt gubben på järnhandeln finns det inte längre plåtskruv. Blir det då att borra rakt igenom balken så att man får fram bulten vid springan där motorhuven går ner eller måste man demontera kofångaren?
Jag har försökt att se balken men det är så mycket plastkåpor ivägen.
falcon skrev:Har har för mig att det är ca 50mm bakom nummerplåten till krockbalken, jag drog fast mitt fäste med 50mm skruvar och spetsen på dom stack ut ur frigoliten på baksidan.Jag körde i en skruvmejsel och det fattades 1-1,5 cm på mina 75mm skruv.
-94 9000 2,3T cse skrev:Jag monterade x-ljusfästet på min (S80) genom att fästa dels med de två torxskruvar som håller reg-skylten samt med 4 st montageskruvar på 32 mm i vardera hörn. Sitter stabilare än nån annan lösning jag tidigare haft. De borde inte vara sån stor skillnad på en S80 vs V70 stötfångares uppbyggnad. Tycker jag.Enkelt och sitter som berg! En bild på hur jag gjorde på min V70II. 6 st montageskruvar á 45 mm.
-94 9000 2,3T cse skrev:Jag monterade x-ljusfästet på min (S80) genom att fästa dels med de två torxskruvar som håller reg-skylten samt med 4 st montageskruvar på 32 mm i vardera hörn. Sitter stabilare än nån annan lösning jag tidigare haft. De borde inte vara sån stor skillnad på en S80 vs V70 stötfångares uppbyggnad. Tycker jag.Har du stagat ljusen också?
henka35 skrev:Det borde ju vara lika hård plast i den gamla v70 som i den nya, så det borde ju hålla för mig också.-94 9000 2,3T cse skrev:Jag monterade x-ljusfästet på min (S80) genom att fästa dels med de två torxskruvar som håller reg-skylten samt med 4 st montageskruvar på 32 mm i vardera hörn. Sitter stabilare än nån annan lösning jag tidigare haft. De borde inte vara sån stor skillnad på en S80 vs V70 stötfångares uppbyggnad. Tycker jag.Enkelt och sitter som berg! En bild på hur jag gjorde på min V70II. 6 st montageskruvar á 45 mm.
//Henrik
Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]