Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

dali skrev:Japp. Han drömmer ändå om en XC70 D5 med automatlåda ... :lol:

Han tvekar dock pga Volvos allt mer skamfilade kvalitetsrykte. Än så länge finns ingen anledning att omvärdera det, vilket färska ägarundersökningar tydligt visar. Med tanke på Volvos (eg Fords) ekonomiska bekymmer så pekar det mesta att på kvaliteten kommer att fortsätta sjunka. Synd, hittar man en Volvo som inte strular har man en mycket trevlig bil med många finesser.
Ja, Volvo är riktigt nice...men man ska ha tålamod och en fet budget för att kunna äga den och åtgärda alla smådetaljer bekymmerslöst. I övrigt är de hur fina som helst, och jag märker stor skillnad mot kamraternas billigare bilar...det är en helt annan känsla att sitta i en fet utrustad Volvo. Men kostar det så smakar det. Och så resonerar tyvärr inte svenssons. Eftersom Volvo på pappret är en svenssonbil, men uppenbarligen i verkligheten något helt annat, så blir det konflikt, och därmed missnöje. Sen är Volvo en mycket populär tjänstebil..och när man har tjänstebil så bryr man sig mindre om vad det kostar. Det är ändå någon annan som betalar och servar.
Ja, man undrar hur mycket pengar som har gått åt i onödan för att "någon annan betalar" för tjänstebilarna...och trots detta går Volvo mot konkursens rand... :roll:
Fred skrev:Ja, man undrar hur mycket pengar som har gått åt i onödan för att "någon annan betalar" för tjänstebilarna...och trots detta går Volvo mot konkursens rand... :roll:
Japp, intressant tanke. Dessutom har alla dessa tjänstebilar under många år inneburit att kundmottagning/verkstäder pissat på privat-ägarna. Nu är jag säkert orättvis mot vissa, säkert jätte-serviceminded ställen, ber om ursäkt för det.
...och det kan ju faktist vara så att en "sketen" privatägare pratar med grannen som just ska välja tjänstebil...eller så byter privatägaren jobb och plötsligt får möjlighet till tjänstebil. Väljer han då en Volvo...?
Volvo måste verkligen både fixa kvalitén och profilen, det här kommer inte hålla. Säkerhetsprofilen har hunnits ifatt av de flesta konkurrenterna, kvaliteten är dålig, påstår sig vara premiumbil utan att kunna leva upp till det, alldeles för dyra att köpa, drar för mycket bränsle, återförsäljarna och verkstäderna (mest Bilia) har attityd mot kunderna och kanske snart kinaägt när Ford går i putten snart.

Ja, det är inte med lite sorg i blicken jag insett för mig själv att jag efter 20 år med Volvo antagligen kommer välja annat märke nästa gång. :cry:

Min V60 D3 Classic tillverkad 2017-11 har då[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ja ja får kanske göra det men det vore […]

Nya Volvo XC70 PHEV

EU har tullar på 100% elbilar från Kin[…]

Test med husvagn. Många laddstopp.... […]