Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jwinkler
har haft inne ett par lmm på jobbet som just vart biltema, visst funkar det, men hur länge?! de slutar oftast med att man får punga ut en orginalare tyvärr..
likadant med lamda sonderna, det har ja aldrig varit med om att det funkat bra på nån kundbil som kommit in..
men som sagt, verkty och div saker fungerar till hobby bruk ihelafall =)
av Fred
Rox skrev:Sååå!!!
Monterade biltemass luftmassemätare i dag och det fungerar perfekt, felkoder raderade noll meddelanden :D :D :D

Nu finns det ialla fall en som har biltemas luftmassemätare här på forumet.
Tack winkler för tippset hur man nollar etm.

Mvh Rox Kör numera s80n-2,4d
Spännande!! Du håller väl oss uppdaterade, speciellt om bilen börjar uppföra sig konstigt? :)

Mvh
/Fred
av Fred
Jwinkler skrev:har haft inne ett par lmm på jobbet som just vart biltema, visst funkar det, men hur länge?! de slutar oftast med att man får punga ut en orginalare tyvärr..
likadant med lamda sonderna, det har ja aldrig varit med om att det funkat bra på nån kundbil som kommit in..
men som sagt, verkty och div saker fungerar till hobby bruk ihelafall =)
Ingen vet ju hur många LMM från Biltema som rullar där ute så att du har haft ett par inne på din verkstad säger inte så mycket, om du frågar mig. Sen är det ju faktiskt så att Volvos egna inte heller fungerar för evigt...då hade Biltema aldrig tagit in dessa komponenter i sitt sortiment!

Mvh
/Fred
av johan_e
Hallå där ute, hittade denna gamla tråd och funderar lite hur ni fick biltemas lmm att passa!
Jag var och köpte en och skulle montera dit men kontakten passar inte, hur gjorde ni där??

// Johan_e
Användarvisningsbild
av midnight
Biltemas LMM passar bara Boschsystem har jag för mig. ??:-/
Användarvisningsbild
av andreas 80
johan_e skrev:Hallå där ute, hittade denna gamla tråd och funderar lite hur ni fick biltemas lmm att passa!
Jag var och köpte en och skulle montera dit men kontakten passar inte, hur gjorde ni där??

// Johan_e
Du berättar inte vad du har för bil, motor & årsmodell.

Men som sagt, biltema säljer bara Bosch LMM.
Har du då en Denso istället så finns det inget på Biltema som passar tyvärr.
av Fred
Volvo S60 2,4 -01 (Står i signaturen) :D
av Fred
Sorry andreas...my mistake... :oops: Läste lite slarvigt i hastigheten...
av johan_e
Oj, här händer det grejer!
Bilen är en s80 bensin med 140 hk från -00 och det är farsans.
Jag var ut och kikade och ni har rätt att det är en Denso :cry:
Blir till och beställa en från skruvat!
Tack för hjälpen!

// johan_e
Bensinpriser v2

https://www.macrotrends.net/1369/crude-oil-price-h[…]

Man har hört talas om hur dyrt det kan bli v[…]

Volvo car UX

2022 xc60

Under 2025 var bara var 5e såld bil en elbil[…]