Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
6800:- då måste du fått Goodwill ! volvo eller verkstan har alla gånger betalat halva kostnaden!
Användarvisningsbild
av åsaboe
CarMan skrev:6800:- då måste du fått Goodwill ! volvo eller verkstan har alla gånger betalat halva kostnaden!
Det vet jag faktiskt inte, men under alla omständigheter så är Kristianstads Automobil en jäkligt bra Volvo-återförsäljare och Volvo-verkstad. Har bara gott att säga om dem.
Användarvisningsbild
av CarMan
är det fördelara inklusive stegmotor vi pratar om så tror jag den kostar 9000:- + arbetskostnad
Användarvisningsbild
av åsaboe
Det står stegmotor gasfördelare byte, avser vad jag förstår arbetet.
Sedan Stegmotor och nr, och ventil med nr. Då är alltså inte gasfördelaren bytt, som jag fattar det.
Användarvisningsbild
av CarMan
Volvo är generös med goodwill, men återförsäljarna är dåliga på att tala om detta. Korkat eller hur. (inte många märken som ens är är hälfte så generösa.)

om man läser det här forumet så är det sällan folk talar om att dom fått goodwil, jag är övertygad om at många får detta utan att veta om.
Användarvisningsbild
av åsaboe
CarMan skrev:Volvo är generös med goodwill, men återförsäljarna är dåliga på att tala om detta. Korkat eller hur. (inte många märken som ens är är hälfte så generösa.)

om man läser det här forumet så är det sällan folk talar om att dom fått goodwil, jag är övertygad om at många får detta utan att veta om.
Ja, det är ju synnerligen god reklam så det borde man ju definitivt få veta. Jag tyckte att utgiften sved, men nu när du berättat detta känner jag mig riktigt nöjd. Och det är ju faktiskt den enda reparationskostnad vi haft på snart 3½ år, så egentligen är det inte något att klaga på. Bara det fortsätter så... :wink: Jag är i alla fall jäkligt noga med service varje år oavsett körsträcka -på din inrådan här i forumet. Det kanske också spelar in.
av krax
Undrar om det kan vara samma problem som med min kärra, den stannar titt som tätt.
Måste oxå in och felsöka snart, problemet är att ibland kan den gå en hel dag och många
mil utan krångel.
Jag skrev förut i denna tråd att Bilias servicetekniker sa att om man hör att det tjuter
från motorrummet kan det vara just stegmotorn som krånglar, tydligen vet han vad han
pratar om, hoppas han kan hitta mitt fel.
Jag har fått en hel lista på byten och vad det kostar: Bränslefördelare 31216303 med
arbete 9.382:- Killen på Bilia sa oxå att om man har tur kan det räcka med att byta bara
stegmotorn som finns som lös del, det räckte ju för dig, tur!
Gasregulatorn kostar 12.700:- att byta!!!
Användarvisningsbild
av CarMan
krax skrev:Undrar om det kan vara samma problem som med min kärra, den stannar titt som tätt.
Måste oxå in och felsöka snart, problemet är att ibland kan den gå en hel dag och många
mil utan krångel.
Jag skrev förut i denna tråd att Bilias servicetekniker sa att om man hör att det tjuter
från motorrummet kan det vara just stegmotorn som krånglar, tydligen vet han vad han
pratar om, hoppas han kan hitta mitt fel.
Jag har fått en hel lista på byten och vad det kostar: Bränslefördelare 31216303 med
arbete 9.382:- Killen på Bilia sa oxå att om man har tur kan det räcka med att byta bara
stegmotorn som finns som lös del, det räckte ju för dig, tur!
Gasregulatorn kostar 12.700:- att byta!!!

ja stegmoorn fins lös, men du spar bara nån hundring (mer prisvärta tt få hela fördelaren inklusive stegmotor o allt på den bytet för bara nån ynka hundring till.
Användarvisningsbild
av åsaboe
Håller tummarna för att du klarar dig med bitar i den nedre delen av kostnadsstegen, krax.

/Red. Skall tillägga att min också kunde gå utmärkt ibland, till och med flera dagar och långturer i rad. När jag sedan började tro på "självläkning" började eländet igen.
av Kungsholmen
Hej,
Jag kommer just från Bilia med EXAKT samma problem (den stannar helt omotiverat vid gasdrift ibland osv). 15000 kr för att byta gasregulator var det enda han sa!!! Jag frågade om det fanns någon möjlighet att det var något annat men det trodde han absolut inte på. Han pratade om att ett membran i regulatorn brukar gå sönde pga dålig gas (olja i gasen).

Löstes ditt problem Åsaboe? 6800 kr är i alla fall betydligt bättre än 15000 kr.
Kablar till tändspol

Problemet, i mitt fall i alla fall, är att pl[…]

Feltema har ju AGM-batterier i den storleken f&o[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Ingen? :-o

Min kopplingspedalgivare har gett upp 2ggr. "[…]