Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

mercury-50 skrev:Okey ..tack så mycket bilder kommer under dagen på bilen/ fälgarna.

Kan man byta växelspaksknopp...sitter som faaa. skall man dra upp eller vrida för att lossa? Orginalet är fult o jag vill ha en i en annan stil med dörrpanelerna "trä". Riktigt roligt att sitta i bilen o läsa manualen o kolla vad som finns . Har nu maskinpolerat bilen sedan lagt på "Hagmans sealer" Stereon är en 603 o har förvånansvärt bra ljud för att vara fabriksgrejor.

Mvh Stephan
Manuell eller automat??
För att ta lös den på en manuell trycker man ned knoppen och vrider den ett kvarts varv, sen drar man den rakt upp. Men jag har aldrig sett någon i trä till manuella lådan. Till automat finns det, tror dock inte man tar lös den på samma sätt.

Volvo har riktigt bra ljud i sina bilar. Har läst att Volvo blivit framröstat som märket med bäst ljudsystem orginalmonterat.
Om du tycker 603 spelar bra, prova lyssna på en med 803 och premium sound systemet. :)
Ja det är så jäkla kul att allt dessutom funkar jag menar allt el + att det är bara en ägare "nästan" hade gått 150 mil när han köpte den. Ja jag är ruskigt nöjd med den..o det är ju naturligvis det viktigaste. Funderar nu på när jag säljer fälgarna att köpa däck till 17 tummarna . En sänkningssats vad kostar det runt om ?
Måste det köpas på volvo?
Nej, det behöver inte köpas på volvo. Det finns en uppsjö med tillverkare av dämpar och fjädrar så det är bara att kolla runt på alla sidor som säljer bildelar.

Ska du ha med fjädrar och dämpare m.m. så blir det ju givetvis dyrare men endast sänkfjädrar är inte farligt dyrt.

Ett exempel:
http://www.radicast.se/cgi-bin/ibutik/A ... r&Visn=Std
mercury-50 skrev:Tack RoadKiller!

Växelspaksknopp kan man väl köpa i vilken tillbehörsaffär som helst??

- Jo en sak saknas på bilen......luckan över mugghållaren mellan sätena. finns att köpa?
Menar du eftermarknadsknopp typ?? Visst finns det att köpa på alla möjligt olika ställen, Biltema, Micro m.m men passformen ska jag låta vara osagt.
Volvo Orginal är alltid Volvo orginal, snyggast och bäst. Kanske lite dyrare självklart. Finns olika att välja på.

Växelspaksknopp, sport: http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 249602.htm
Växelspaksknopp, läder: http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 249474.htm

Luckan finns nog hos din volvo återförsöljare. Är det den man vickar locket åt sidan, mot passagerarstolen??
Grattis till köpet av denna mycket fina bil :-) Priset var ju i mina öron löjligt bra och på bilden ser ju bilen riktigt fin ut. Med tanke på priset så förstår jag också att Du var glad att "allt fungerade" :-)

Hoppas den håller många fina mil framöver.

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]