Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sharkman skrev:
Fisketorp skrev: klart jag kör nästan aldrig bilen och min sambo kör småvägar så är nog svårt att upptäcka.
Inte för att snacka illa om fruntimmer men jag har en kollega vars fru höjde stereon för att det väsnades om bilen. Hon körde hem 3 mil med punktering. Vilket var upphov till ljudet... :idea: Klockrent, fälgbyte och däckbyte i ett...
hehe ok, min sambos syster gjorde nästan likadant fast hon kom inte ända hem=P
jeje skrev:Har lite lite vibrationer kvar. misstänker som sagt att de är orsakade utav bromsarna i framdäcken som inte är bytta. Måste bara fråga, är det svårt att byta skivorna plys belägg för någon som aldrig gjort det?

MVH
Hade aldrig gjort det och ajg tyckte det var ganska lätt när jag bytte på min galant och det sitter ju ungefär samma skulle jag tro.

Dem kan sitta som berget, men ska du byta skivor går det ju bra att slå loss dem med en hammare mot insidan, annars brukar man väl smälla till någonstans på "bultplatans" kant, så kommer den tillslut.

Ska jag byta skivor igen ska jag se om inte biltemas avdragare passar, skadade nämligen ABS-givaren (utan att ens vara inär) på galanten kanske bara var glapp eller så men är ju dyra saker.

Glöm ej att tvätta skivorna samt köra in dem noga.

Investera i en Heynez-bok mycket vältplacerade pengar, köp även en insektsnyckel storlek 8mm för spärrhandtag för att komma åt fram, för det var väl 8mm någon?

Jag håller med föregående talare.[…]

Det låter ju som att det kan bli bra. Monter[…]

Min gör lika dant ibland . D3 chipad, 2011 d[…]

Svänghjulet.