- mån 09 jun 2008, 14:43
Bernie skrev:Är du säker på att du ska byta från BMW till Volvo? Har nämligen gjort samma byte, 525 till s80 -02 och visst är Volvon jättebra, rostar inte, vettig etc. men personligen upplever jag att körkänslan inte går att jämföra. Ljudisoleringen var ett par snäpp bättre i e39an (525), motorn var piggare samt mycket mer sofistikerad men med liknande förbrukning. Karaktärsmässigt så är de nyare femmorna (iallafall 2,4) mycket tråkigare än de gamla som satt i 850, vilket jag tycker är lite synd.Jaha.... Så kanske det blir.... :roll: Men - då får man väl byta igen då. Får ju hålla med om att körkänslan inte riktigt är som BMW (lite gubbvarning) men - så länge barna är små så... och sen får jag väl lite åldersnoja och köper en BMW. Har min pärla kvar dock, kan man dock inte använda som bruksbil, omöjligt få under 2 liter milen. -10 är hon veteran och då blir det väl sommarkörning iaf. Så en BMW har jag kvar men vi hade 4 som mest...
Efter så många år med BMW finns risken att du blir besviken av ett annat märke, därför är mitt råd till dig att provköra ordentligt så att du inte ångrar ditt val av bil.