- lör 17 maj 2008, 12:40
#193316
Nu har jag varit till Vovoverkstad. Och hör och häpna. Meken var ute och testade, kom tillbaka och ville mata in ny progvara. Han gjorde det och tog en ny sväng. När kan kom tillbaka sa han att det var något som inte stod rätt till. Vi begav oss till en annan D5a som fanns på parkeringen. Meken brast ut i skratt. Han konstaterade att "någon" bytt ut kombiinstrumentet till ett som ska sitta i en bensinare.
Jag visade honom ett papper jag hittat i bilen där det stod "kallibering/utbyte kombininstrument" bland mina servicepapper. Det var daterat för 2 år sedan och på samma verkstad jag var hos. När vi gått igenom deras databas så stod de bytt ut det i min bil och av misstag måste de monterat från en bensinare.
Nu har jag fått tid för byte 30e maj. Hoppas det blir bättre med allt nu. Meken tyckte att lådan växlade upp för snabbt och trodde det berodde på fel instrument. Om någon tror sig veta hur bilen beter sig med fel instrument kan den gärna redogöra för mig.
Jag visade honom ett papper jag hittat i bilen där det stod "kallibering/utbyte kombininstrument" bland mina servicepapper. Det var daterat för 2 år sedan och på samma verkstad jag var hos. När vi gått igenom deras databas så stod de bytt ut det i min bil och av misstag måste de monterat från en bensinare.
Nu har jag fått tid för byte 30e maj. Hoppas det blir bättre med allt nu. Meken tyckte att lådan växlade upp för snabbt och trodde det berodde på fel instrument. Om någon tror sig veta hur bilen beter sig med fel instrument kan den gärna redogöra för mig.
V70II 2,4D MY09