- fre 11 jul 2008, 13:18
Någon som fått gasspjället utbytt på garanti/Goodwill trots höga mil? Har samma problem på min 99:a som gått 27000mil. Var på semester på Gotland förra veckan när problemet bara blev värre så vi lämnade in för rengöring o uppdatering (kostnad 990kr) men funkade bara några kilometer. Där sa man att det var 15000mil gräns för utbyte på Volvos bekostnad, Har på forumet också läst 20.000mil och andra verkar få det på "Goodwill" men hur långt har era bilar rullat? Ibland fungerar det med att låssa minuspolen på batteriet, men ibland räcker inte ens det efter en hel natt. Men då kan det samtidigt bli bra av sig själv bara genom att starta om bilen ibland och har även hänt att lampan slocknat o bilen gått bra igen under körning...
Något tips på hur man går till väga och bara att byta eller? Nu när programvaran ändå är uppdaterad kan jag då bara köpa ut ett gasspjäll och byta det själv eller är det något annat som gör att man måste lämna in det? ETS lampan har visserligen inte tänts igen efter rengöringen, men bilen går lika värdelöst, ojämt på tomgången, ryckigt i stadstrafik och aldrig över 65km/t går det att köra. Motorelektroniklampan är tänd ibland, men inte alltid. Ibland är det bara som att det inte orkar iväg ens med full gas på 1:an o 2:an men så plötsligt släpper det o man får en väldig skjuts framåt... bara tur man inte kört in i något/någon...
Något tips på hur man går till väga och bara att byta eller? Nu när programvaran ändå är uppdaterad kan jag då bara köpa ut ett gasspjäll och byta det själv eller är det något annat som gör att man måste lämna in det? ETS lampan har visserligen inte tänts igen efter rengöringen, men bilen går lika värdelöst, ojämt på tomgången, ryckigt i stadstrafik och aldrig över 65km/t går det att köra. Motorelektroniklampan är tänd ibland, men inte alltid. Ibland är det bara som att det inte orkar iväg ens med full gas på 1:an o 2:an men så plötsligt släpper det o man får en väldig skjuts framåt... bara tur man inte kört in i något/någon...