Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag svarvade av kanten på mina bromskivor. Blev ju en kant mellan det slitna av handbromsen och det som inte slits, precis som där det vanliga bromsoket sitter. Kasta upp dem i svarven och tog några skär så den försvann sen gled han på hur fint som helst.
Nu är det fixat,, det var lite pill att få loss "pedalen" men det gick fin-fint :D Förstår inte hur de kan tan 1300kr för ett sådant jobb och ännu dyrare med bromsbackarna phuuuuuu Ja nu har man tjänat 1300kr, dom pengar kan jag lägga annat på varför inte en restresa i sommar :D
Tack alla som hjälpt mig!!!!!

MVH/Volvoxc90
VolvoXC90 skrev:Nu är det fixat,, det var lite pill att få loss "pedalen" men det gick fin-fint :D Förstår inte hur de kan tan 1300kr för ett sådant jobb och ännu dyrare med bromsbackarna phuuuuuu Ja nu har man tjänat 1300kr, dom pengar kan jag lägga annat på varför inte en restresa i sommar :D

MVH/Volvoxc90
Mycket pengar :roll:

Jobbet har ju tagit flera dagar :lol:
Psyko skrev:
VolvoXC90 skrev:Nu är det fixat,, det var lite pill att få loss "pedalen" men det gick fin-fint :D Förstår inte hur de kan tan 1300kr för ett sådant jobb och ännu dyrare med bromsbackarna phuuuuuu Ja nu har man tjänat 1300kr, dom pengar kan jag lägga annat på varför inte en restresa i sommar :D

MVH/Volvoxc90
Mycket pengar :roll:

Jobbet har ju tagit flera dagar :lol:
Ha ha...... Effektiv arbetstid blev inte så många timmar. Byta handbromsbromsbackar var lätt och gick ca på en timme, få loss pedalen och justera gick väl på 1,5 timmar.
Tiden framför datorn? :wink:
camaro69 skrev:Tiden framför datorn? :wink:
Ha ha.... Jo så kan man ju också tänka. När jag skulle välja vilken bil jag skulle köpa så satt jag säkert 20 timmar framför datorn för att för att få så mycket information som möjligt...... det blir en dyrare bil än vad jag tänkt i så fall 20 timmar x 300kr/timmen=6000kr. Eller solfilm som jag funderat på att skaffa i ett år och kollar upp lite priser och olika metoder då och då, det blir en dyr solfilm :D Tänk på att när du läst denna tråd har du kanske förlorat ca 100kr :wink:

Ha de gott
VolvoXC90 skrev:
camaro69 skrev:Tiden framför datorn? :wink:
Ha ha.... Jo så kan man ju också tänka. När jag skulle välja vilken bil jag skulle köpa så satt jag säkert 20 timmar framför datorn för att för att få så mycket information som möjligt...... det blir en dyrare bil än vad jag tänkt i så fall 20 timmar x 300kr/timmen=6000kr. Eller solfilm som jag funderat på att skaffa i ett år och kollar upp lite priser och olika metoder då och då, det blir en dyr solfilm :D Tänk på att när du läst denna tråd har du kanske förlorat ca 100kr :wink:

Ha de gott
När du satt framför datorn och tittade på bilar och solfilm - var du spekulat - som spekulant kostar du inget - för nån.
Jag kostar heller inget då jag läser denna tråd, ty jag är ledig.

Men då man ska presentera hur mycket man har tjänat eller hur billigt man värmer upp huset, tar man bara med dom parametrar som främjar syftet.
Vedeldaren räknar inte maskinerna som krävs, eller arbetstiden..... som han istället kunnat jobbat extra - för pengar.
Som kanske grannen pelletseldaren gör under motsvarande timmar, och köper pellets för.

Och du tjänade 1300:- , det kan ju ingen ta ifrån dig :D
Men du har varit och sprungit på bilia, även frågat här, sprungit hit och dit.......
Ärligt talat har nog bilia och forumet varit en förutsättning.
Och du förstår ändå inte att man kan ta 1300:- för att sådant jobb, när du själv involverat en massa personer för att ro båten i land.

Bra jobbat - en erfarenhet visare, och pengar över till annat. :-)-)
Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och […]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]