Men Volvo vägrar erkänna felaktigheter

Moderator: Moderatorer
Men Volvo vägrar erkänna felaktigheter.Jag har för mig att jag fick låset i vä. framdörr bytt på förlängd garanti.. Det och klapperstagen byttes kostnadsfritt utanför ordinarie garanti. På min bil är det för övrigt bytt 5 lås sedan den var ny. 3 på vanlig garanti, 1 på förlängd garanti samt nu senaste förardörren vilken jag fick ordna själv.. Efter 10000 mil och 5 år är det OK trots allt tycker jag.
Funk skrev:Det är OK att jag fått betala ett lås som höll i 5-6 år, de första 3 byttes under första året (2 gånger på en dörr) och då på garantin. 4:e var efter efter att garantin gått ut, och samtidigt byttes klapperstagen utan kostnad. De senare låsen byttes mot uppgraderade varianter om jag förstått det rätt. Dom har i alla fall hållit i 6 år så här långt så dom verkar vara av bättre kvalitet än de som höll i 5 månader..
Och det skall kanske tilläggas att jag inte var första ägaren på bilen så det handlade inte goodwill från säljaren..
Jag hade ju helst sluppit alla fel på bilen helt och hållet, och håller med om att kvaliteten i alla fall från början var kass, men de senare bytta låsen verkar vara OK. Och totalt sett så har mina reparationskostnader (service och rent slitage oräknat) varit rätt bra.
/Thomas
Men tänkt dig vad som skulle hänt utan alla garantier o goodwills.Ja då hade det kostat en slant.. troligen +15000:- för låsen och klapperstagen :shock: Men som sagt, under 2 år och lite till så har Volvo tagit sitt ansvar och det enda kvarvarande/återkommande problemet (hoppas jag) är klapperstagen och p-bromsbackarna vilka verkar ge sig igen.