Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Parvel
Nu börjar detta spåra ur!!
Zenobia!
Vad tror du att Vadis kostade i framtagningskostnad??
1500:- ? som killen garaget intill snickrade ihop på en halvtimme medans han åt en macka och drack en Cola?
Visst programmet är inte layoutmässigt snyggt med flashiga symboler,bilder mm men det är inte meningen heller.
Det är ett arbetsredskap för tiotusentals mekaniker världen runt. prova att höra dig för vad bara en översättning till ett språk kostar att ta fram.
samt utbildning på detta språk kostar.
Visst jag tycker också det är dyrt men ibland måste man ha förståelse för vad saker kostar samt att det är frustrerande när man inte hittar en lösning på problemet på snabb tid.
Men vad kostar inte en nätverkstekniker som får hålla på och felsöka i timmar.
Ta då i beaktande att en bil av nyare årsmodell är mer komplex än vad nätverket på företag är,som då inte är påverkat av mekaniskt slitage,väderpåverkan mm.
av NCR
Parvel skrev:Nu börjar detta spåra ur!!
Zenobia!
Vad tror du att Vadis kostade i framtagningskostnad??
1500:- ? som killen garaget intill snickrade ihop på en halvtimme medans han åt en macka och drack en Cola?
Visst programmet är inte layoutmässigt snyggt med flashiga symboler,bilder mm men det är inte meningen heller.
Det är ett arbetsredskap för tiotusentals mekaniker världen runt. prova att höra dig för vad bara en översättning till ett språk kostar att ta fram.
samt utbildning på detta språk kostar.
Visst jag tycker också det är dyrt men ibland måste man ha förståelse för vad saker kostar samt att det är frustrerande när man inte hittar en lösning på problemet på snabb tid.
Men vad kostar inte en nätverkstekniker som får hålla på och felsöka i timmar.
Ta då i beaktande att en bil av nyare årsmodell är mer komplex än vad nätverket på företag är,som då inte är påverkat av mekaniskt slitage,väderpåverkan mm.
Så med ditt resoneamng skulle du alltså gladeligen betala 150.000:- för att få använda Windows? För tro mig, det kostade mer än 4900:- att ta fram. Självfallet har Volvo för länge sedan fått tillbaka de pengar de betalade Cell och WM-data för att ta fram Vadis så det argumentet håller inte.

Volvo (och alla andra tillverkare) VET att folk i de allra flesta fall MÅSTE komma till dem och då kan de ta betalt hur mycket de vill.

Jag köper Carmans åsikt att det kostar med felsökning, men som jag uppfattade det var det själva avläsningen med hjälp av Vadis som kostade över 1000?
Användarvisningsbild
av Ramon
Tråden är låst på grund av att den spårat ur en aning och inte alls har med den ursprungliga frågan att göra. Fortsätt gärna diskutera detta, men i en annan tråd.

Mvh Ramon /Admin

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]