Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LaRy
Satsa på delbart drag typ fattigmansmodell. Mitt förslag är att du köper Biltemas drag och Volvo's original elsats. Biltemas dragkrok är bultad i dess infästning med två bultar rakt igenom dragkrokens infästning. Då räcker det att losssa två rejäla muttrar för att lägga draget i din källare. Inga problem, jag har gjort så i många år. Det tar mig max 5 minuter att montera inklusive att lägga tillbaks ringnycklarna. Det är dock viktigt att draget sitter på vid besiktningen.
Biltemas original elsats skapar problem med Volvo's el, därför avrådde t.o.m. Biltema mig att köpa deras eget. Originalsatsen är snabb och enkel att installera.
av Fred
LaRy skrev:Satsa på delbart drag typ fattigmansmodell. Mitt förslag är att du köper Biltemas drag och Volvo's original elsats. Biltemas dragkrok är bultad i dess infästning med två bultar rakt igenom dragkrokens infästning. Då räcker det att losssa två rejäla muttrar för att lägga draget i din källare. Inga problem, jag har gjort så i många år. Det tar mig max 5 minuter att montera inklusive att lägga tillbaks ringnycklarna. Det är dock viktigt att draget sitter på vid besiktningen.
Biltemas original elsats skapar problem med Volvo's el, därför avrådde t.o.m. Biltema mig att köpa deras eget. Originalsatsen är snabb och enkel att installera.
Tack för en bra idé! Dock har jag redan fått det fasta draget från skroten. Jag känner att det är ett bra val, inte minst med tanke på vad jag tidigare skrev om parkeringsskador och andra små sammanstötningar! :D

Fast andra kan ju givetvis ha glädje av ditt förslag!
av Fisketorp
Fred skrev:Tack för alla bra synpunkter (även om tråden spårade lite mot att svetsa eller inte svetsa delbart drag...). Det blev ett fast Volvo orginaldrag från skroten. 1180 spänn inklusive elprylarna och frakt!! Det blir till att följa Anlos utmärkta monteringsanvisning under Tips och trix när våren och värmen kommer!

Mvh
/Fred
Ett bra val =)
av Fred
Fisketorp skrev:
Fred skrev:Tack för alla bra synpunkter (även om tråden spårade lite mot att svetsa eller inte svetsa delbart drag...). Det blev ett fast Volvo orginaldrag från skroten. 1180 spänn inklusive elprylarna och frakt!! Det blir till att följa Anlos utmärkta monteringsanvisning under Tips och trix när våren och värmen kommer!

Mvh
/Fred
Ett bra val =)
Tack! :D Nu hoppas jag bara att det verkligen passar...det blir nog svårt att skicka tillbaka det till skroten om jag märker att det blivit något fel, då det ska skruvas på först till början av maj! :shock:

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]