Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gormer
greeeken skrev:Jo ja tror jag hänger med

Så lysdioderna lyser bara när du ska låsa bilen eller är dom på så fort du öppnar dörren?

Dioderna lyser när tändningen är på. Men när jag stänger av lyser dom i 45 sec eller tills jag öppnar dörren
Användarvisningsbild
av bjornw
Det här är intressant, jag har tidigare tagit loss min dörrsida och kollat lite på kablarna och håller nu på att löda ihop dioder och motstånd. Tänkte sätta en i gropen bakom dörröppnarhantaget på varje dörr.

Vilka dioder kör du med? Vilken färg, storlek och var har du köpt dem?

Jag har köpt både gröna, röda och blå 3mm på Kjell&CO. Är lur på att de lyser för klent och att den gröna är äckligt grön... kanske måste gå upp till 5mm för att få rätt styrka?

Som sagt, det vore as-kul med bilder, både på montaget och på resultatet!!!!
av Fred
Det där var grymt snyggt!!! Det ser nästan ut som ett öga...imponerande!!

Du skulle inte vilja beskriva lite mer utförligt hur du gjort? :D
Användarvisningsbild
av bjornw
Det blev verkligen lyckat! :-E Nu är det ett måste att få till det!

Vore bra att få veta vilka dioder du använde? Vilken spänning kör du de på på, dvs vilket motstånd?
Användarvisningsbild
av Rillee
super nice, vill ha, snälla gör beskriv hur du gjorde. Men jag ska nog ha grönt ljus så det blir samma ljus som resten.
av gormer
Jag använder feltemas 10:- dioder fullt färdiga att sätta i. Nästa steg är väl att hitta en lösning så dom inte lyser så starkt i mörker men på full malla i ljuset. Men de får bli ett senare projekt.
av Fred
Vad tror ni om att också göra något liknade fast på utsidans handtag? Skulle vara lite coolt om handtagen lyser upp när man larmar av bilen så att det blir lätt att hitta dem i mörkret?! 8)

nej jag antar att mitt enda argument är att j[…]

Har du nån erfarenhet om piratskärmar h[…]

Min gör lika dant ibland . D3 chipad, 2011 d[…]

Svänghjulet.