Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Ok, kabeln sitter på värmaren... Det var lite svårare utan att se den...

Stötfångaren:
*Torkararmar
*En skruv i hjulhuset skruva ut en cm och tryck in den igen. skruven sitter i en plastbit som spänner stötfångaren bakåt när du drar åt den.
Eller var det popnit på 01 med...?
*Listerna på båda sidor, mittenbiten kan sitta kvar. En skruv på varje sida innanför.
*Clipsen ovanför grillen, tryck ner pinnen i mitten och dra upp clipset.
*Kablar till dimljusen om du har det :wink:
Dra loss den på sidorna och lyft ner den.
av vandalay
Ok, nu känner jag att jag har fått all tänkbar hjälp och det enda som kvarstår är att försöka hitta en ledig dag för lite mer seriösa ingrepp i bilen. Ska bli spännande att se hur detta slutar. Jag återkommer!

Tack för all hjälp!
/Vandalay
av Djinn
Det är fan inte LITE strul Volvo har med sina värmare (både diesel och bensin). Fick idag ÄNTLIGEN en tekniker att lyssna på min värmare, som har låtit som barnas låtsasgräsklippare en söndagsmorgon(alla föräldrar vet vad jag menar).
Bilen är lite mer än 3 månader gammal och har låtit så i snart 4 veckor.
Förhoppningsvis är det kabelmatta eller något annat som ligger och tar i en fläkt, tycker att lagren borde skurit vid det här lagret om det är de som låter.
Får se vad som händer nästa fredag.
av olson
Sparkz skrev:Ok, kabeln sitter på värmaren... Det var lite svårare utan att se den...

Stötfångaren:
*Torkararmar
*En skruv i hjulhuset skruva ut en cm och tryck in den igen. skruven sitter i en plastbit som spänner stötfångaren bakåt när du drar åt den.
Eller var det popnit på 01 med...?
*Listerna på båda sidor, mittenbiten kan sitta kvar. En skruv på varje sida innanför.
*Clipsen ovanför grillen, tryck ner pinnen i mitten och dra upp clipset.
*Kablar till dimljusen om du har det :wink:
Dra loss den på sidorna och lyft ner den.
Som jag sagt tidigare; det räcker att dra fram stf lite på v sida för att komma åt att ta ned värmaren.
Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]