Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moody
exup skrev:Tycker att lagom är bäst,näst mörkaste blir finfint :DTycker min blev bra med dom fabrikstonade,alla rutor ser nästan lika mörka ut..
Kunde man verkligen fabrikstona V70N? vad jag hört så gjordes detta efter leverans till åf, och ofta av en kontrakterad glasfirma i närheten.
av zoran
Moody skrev:
exup skrev:Tycker att lagom är bäst,näst mörkaste blir finfint :DTycker min blev bra med dom fabrikstonade,alla rutor ser nästan lika mörka ut..
Kunde man verkligen fabrikstona V70N? vad jag hört så gjordes detta efter leverans till åf, och ofta av en kontrakterad glasfirma i närheten.
Alltså, tonade rutor levereras från fabrik (alltså runt om). Men då är de lätt tonade bara.

Ska man ha tonade rutor som vi diskuterar här (dvs helt insynsskydd på bakrutorna) så görs det inte av Volvo. Jag snackade med Volvo just ang. det här.
Användarvisningsbild
av exup
Moody skrev:
Jepps,kostade en sådär 4000:- extra när jag beställde bilen..
Användarvisningsbild
av exup
zoran skrev:
Moody skrev:
Alltså, tonade rutor levereras från fabrik (alltså runt om). Men då är de lätt tonade bara.

Ska man ha tonade rutor som vi diskuterar här (dvs helt insynsskydd på bakrutorna) så görs det inte av Volvo. Jag snackade med Volvo just ang. det här.
Troligtvis så vet inte du vad du snackar om..Men så här ser min bil ut,levererad av VOLVO beställd av mej,om de är lätt tonade får du avgöra själv....Men allvarligt helt insynsskydd då snackar vi helt svartarutor då ellr?Bild
av zoran
exup skrev:Troligtvis så vet inte du vad du snackar om..Men så här ser min bil ut,levererad av VOLVO beställd av mej,om de är lätt tonade får du avgöra själv....Men allvarligt helt insynsskydd då snackar vi helt svartarutor då ellr?Bild
Helt säkert vet inte DU vad du pratar om. Jag kan garantera att det är inte Volvo som utförde uppdraget. Att försäljaren erbjöd tjänsten att hitta lämplig verkstad och var bara han som frontade dig (kunden) betyder inte att verkstaden är volvo. Ta du o ring och kolla så ska du se att din bil inte leverarades sån från Volvofabrik.
Användarvisningsbild
av exup
zoran skrev:
exup skrev:Troligtvis så vet inte du vad du snackar om..Men så här ser min bil ut,levererad av VOLVO beställd av mej,om de är lätt tonade får du avgöra själv....Men allvarligt helt insynsskydd då snackar vi helt svartarutor då ellr?Bild
Helt säkert vet inte DU vad du pratar om. Jag kan garantera att det är inte Volvo som utförde uppdraget. Att försäljaren erbjöd tjänsten att hitta lämplig verkstad och var bara han som frontade dig (kunden) betyder inte att verkstaden är volvo. Ta du o ring och kolla så ska du se att din bil inte leverarades sån från Volvofabrik.
Men snälla!Det är ju fördjävulen orginalrutor ditt pucko asså inget påsklistrat,rutorna är ju som dom är!!!!!!Ahh vad trött jag blir....Har inte med Volvo att göra utan dom som gör rutorna..
Användarvisningsbild
av Barkbiten
jo visst ska man göra sitt jobb, inga konstigheter med det, men när det blir "paragrafrytteri" i vissa fall har man kanske gått lite överstyr...och kanske i synnerhet när det gäller just tonade rutor eftersom det uppenbarligen är ok i vissa fall men i andra inte...man skulle kunna tänka sig att den besiktningsman som gör sitt jobb också ser till att ha belägg för anmärkningarna och dessutom att han inte gör skillnad på folk och folk. Ska han göra sitt jobb ska han väl göra det ordentligt...mätapparat och granska varenda bil som kommer in. I dagsläget är det inte så...ibland går det igenom, ibland inte...mätverktygen för att kontrollera att det verkligen inte är godkänt finns inte ens på stationerna i en stor merpart av fallen.

Men i övrigt håller jag med...klart man ska göra sitt jobb, och klart man ska göra det bra! Tyvärr är det inte "ett bra jobb" att underkänna framsidorutor konsekvent på just Volvobilar utan att mäta rutorna först. Toningen är ju så svag att den knappt märks...måste veva ner rutan för att upptäckas, och i flera fall måste man även leta efter skarvar eller skära med rakblad.
av zoran
exup skrev:Men snälla!Det är ju fördjävulen orginalrutor ditt pucko asså inget påsklistrat,rutorna är ju som dom är!!!!!!Ahh vad trött jag blir....Har inte med Volvo att göra utan dom som gör rutorna..
Jag är inte pucko, så försök o hålla din aggresion nere och låt bli påhopp.
Användarvisningsbild
av exup
zoran skrev:
exup skrev:Men snälla!Det är ju fördjävulen orginalrutor ditt pucko asså inget påsklistrat,rutorna är ju som dom är!!!!!!Ahh vad trött jag blir....Har inte med Volvo att göra utan dom som gör rutorna..
Jag är inte pucko, så försök o hålla din aggresion nere och låt bli påhopp.
Jag tog kanske i där lite,förlåt :wink:
av *pettson*
wide skrev:Betalade 2700:- självklart med kvitto och garanti i 5år. Fattar inte hur det kan kosta 4-5 tusen är några timmars jobb.
Skulle jag aldrig betala, verkar vara lite kartell pris på detta tyckte alla tog det...

Har själv 20% ljussläpp, ungefär som nästa mörkaste. Tycker det är perkfekt, mörkaste blir lite raggigt... :lol:
http://www.garaget.org/?car=69249&image=630410

Men den snyggaste är 35% släpp alltså ännu ljusare men på alla 7 rutor, men då får man problem men länsman och besiktningen.
Det orkar man inte bråka om på en sån här familjebil.... :D
ja 4-5000 för några timmars jobb.. så tittar vi på priset på materialet.. filmen i sej är läskigt dyr..
Sen timpriset på en anställd ibland två som går åt att ta hand om dina rutor. Volvo ligger ju på runt 1500-1600 i timman då dom tar timrpris (oftast fasta priser) liksom många andra firmor.. kvar blir att ett par timmar kostar runt 3 lök plus material.. om vi ska gå den vita vägen..
Sålänge andra höjer sitt pris.. höjer dom sitt pris.. en enkel ekvation..
Naturligtvis känns 1500 i timman löjligt.. men det känner jag med om verkstäder.. eftersom meken får runt 100 spänn i timman i mina trakter.

Om man räknar med att få högre av[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]

Köptips v90

Hej Funderar på att uppgradera till en v90, […]