Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Patrik Edvinsson
Hittar inget om detta på tv4:s hemsida? Jag bytte mitt gasspjäll 16/8 på Brandt i Åmål,betalade 5897kr vore ju fint att få tillbaks.. Bilen är en v70 2,4t-01 med full servicebok. Vem på volvos huvudkontor ska man kontakta?

mvh patrik
av Psyko
Bara för att det står i Tidningen betyder ju inte att det är så :roll:
Allt som står i tidningen är ju liksom inte alltid hela sanningen.

Som jag skrev tidigare, det är inte Garanti på spjällbytet. Volvo har däremot en generös Goodwill till trogna kunder, kunder som återkommande servar sin bil hos akrediterad Volvo Återförsäljare. Har du INTE gjort det behöver du inte lägga någon energi på att få det gratis. Kontakta då istället verkstaden du lämnar bilen till o kräv samma Goodwill som Volvo skulle gett dig.
av sm5ugh
Då får jag hoppas på att "lång och trogen tjänst" får räcka långt! (Har handlat de 6 senaste bilarna där sedan 1999 och aldrig prutat!)
Dessutom är den S80 jag nu köpt fullservad enligt konstens alla regler på just den volvofirman... :)
av flink
Psyko skrev:Bara för att det står i Tidningen betyder ju inte att det är så :roll:
Allt som står i tidningen är ju liksom inte alltid hela sanningen.

Som jag skrev tidigare, det är inte Garanti på spjällbytet. Volvo har däremot en generös Goodwill till trogna kunder, kunder som återkommande servar sin bil hos akrediterad Volvo Återförsäljare. Har du INTE gjort det behöver du inte lägga någon energi på att få det gratis. Kontakta då istället verkstaden du lämnar bilen till o kräv samma Goodwill som Volvo skulle gett dig.
Lita inte så mycket på Aftonbladet, dom skriver vad skit som helst för att få kompisar!
Samma gäller nog anställda hos Bilia eller annan Volvoåterförsäljare ;)

Själv rekommenderar jag att söka upp en mindre auktoriserad Volvoverkstad. Dom är iaf mån om sina kunder!!! Dom har dessutom alla rätta verktyg som krävs och tillgång till all mjukvara!
Användarvisningsbild
av Jycke
Jycke skrev:Hej!
har läst här på forumet om att många haft problem med spjällhusen
på sina bilar, så även jag...

Och eftersom folket i usa fick detta utbytt utan kosnad.
Tänkte jag kolla hur många som fått det här i sverige.

Man kan tex skriva vilken årsmodell man har och hur långt det gått när det inträffade.. och då självklar om man fick detta gratis eller fick betala själv.

Min bil S60 T5 2001. 12700mil har bilen inlämnad nu
Jaha...
då har man precis hämtat bilen och 9731kr fattigare
varav 7143kr Spjällhus
och 1882kr Länkarmsbussning
och 352kr felsökning
och om räknar så har dom tagit 400kr för mycket...men men

Till saken är att jag fick bekosta mitt spjällhus själv
har service enligt boken mm.

Men jag fick en vatten flaska :lol: Gratis!
Användarvisningsbild
av Ronkeroo
Efter ett antal telefonsamtal med Volvoverkstad samt Göteborg - med frågan:
-Vad är det som gäller angånde dom "mindre lyckade" gasspjällen, gäller det som utlovades i programet PLUS?

Om jag sorterar bort alla "om" och "bedömningssak" och erbjudanden om att Köpa mjukvara och rengöringar, kan jag bara konstatera.

Lovar runt håller tunt.
Den som får goodwill på detta ska :-K av glädje.

Edit:
Verkar vara stor skillnad mellan verkstäderna om hur man hanterar detta.
Senast redigerad av 1 Ronkeroo, redigerad totalt 0 gånger.
Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och […]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]