Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OrsonGbg
matfo362 skrev:Så bara man står för kostnaderna själv så kan man släppa ut vad man vill?

Oavsett så är det i tätort förbjudet att köra mer än en minut på tomgång vilket gör att du i sådana fall även bryter mot lagen.
Ja det tycker jag och jag skiter i vad du tycker om det. Sen kan du ju göra en polisanmälan om du inte gillar min tomgångskörning. Tror du gör en större insats för miljön genom att byta din bil mot en cykel än att sitta på ett internetforum och gnälla över andras miljövanor.
av mattiasg
Kolla termostat och mjukvara. Kan vara felkalibrerat. Min erfarenhet från diverese volvomodeller är att de kommer upp i arbetstemp fort och håler sig där stabilt.

PS.
Jag har 4km till jobbet och behöver inte oroa mig för motor-tempen. Jag cyklar :)
DS.
av Kena
OrsonGbg skrev:
matfo362 skrev:Så bara man står för kostnaderna själv så kan man släppa ut vad man vill?

Oavsett så är det i tätort förbjudet att köra mer än en minut på tomgång vilket gör att du i sådana fall även bryter mot lagen.
Ja det tycker jag och jag skiter i vad du tycker om det. Sen kan du ju göra en polisanmälan om du inte gillar min tomgångskörning. Tror du gör en större insats för miljön genom att byta din bil mot en cykel än att sitta på ett internetforum och gnälla över andras miljövanor.
Tycker du borde se filmen Den obekväma sanningen, ditt beteende är inte rätt men vi måste alla dra vårt strå till stacken.
Användarvisningsbild
av tjotto
Kena skrev:
OrsonGbg skrev:

Tycker du borde se filmen Den obekväma sanningen, ditt beteende är inte rätt men vi måste alla dra vårt strå till stacken.
Efter att ha sett den filmen bör man se dokumentären som säger emot filmen. Då har båda sidor talat och man kan bilda sig en egen uppfattning. Kommer inte ihåg dokumentärens namn, finns på nätet.
av OrsonGbg
Kena skrev:
OrsonGbg skrev:

För det gör du då bror duktig?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Kena skrev:
OrsonGbg skrev:

Bullshitfilm av en snubbe som dagligen skiter 110% i möljön då han flyger hela tiden jorden runt och släpper ut 10000 ggr mer än någon annan.

Dessutom har han ekonomiska intressen i utsläppsrättshandelsbranchen.
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av tjotto
Enligt dokumentären, som jag inte kommerihåg vad den hette, så släpper människan ut ca 8 gigaton CO2. Haven på vårt klot släpper ut 70 gigaton!!!

De pekar på en massa saker som går helt emot Al Gore's tankar...mycket intressant...

Det finns nog inte ett enkelt svar på denna nöt, det ligger för mycket pengar bakom tror jag.
Användarvisningsbild
av Funk
"Motfilmen" sändes av svensk TV under namnet Klimatbluffen om jag inte minns fel...

Men nu är vi rätt mycket offtopic va......

/Thomas
av Kena
Ok, tänk er själv då oljan som en oändlig resurs och gasa vidare, det håller säkert i längden. Och jag är inte guds bästa barn, men det som krävs är att alla tänker om, sålänge inte det sker kan var och en stå och puttra på tomgång och slänga batterier i komposten.
Användarvisningsbild
av Funk
Skall vi diskutera miljöfrågor så föreslår jag en ny tråd i t.ex klotterplanket..

Tråden handlar ursprungligen om värmeproblem i en V70, och den torde vara besvarad vid det här laget...

/Thomas
AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]