Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aTommyC
Kena skrev:Kul att få hem äggen hela när man handlat åxå...
Hehe, Volvo har lagt inn gode marginer på dette. Synes bilen er slapp selv med Four-C Sport og 235/35-18...
av lillnisse
XC90_Executive skrev:Jag blev lite förvånad att det går att ha 15"....

Vanligtvis brukar bromsarna vara så stora att det inte går på mindre än 16".
Beror på vilken motor man har. Tror 2,4-motorerna med 140/170hk kan ha 15" och även dieslarna, dock osäker på D5 med 185hk men turbomodellerna måste ha 16" eller större. R-modellen måste väl ha minst 17".
Användarvisningsbild
av Nexus
men inte så att äggen går sönder, om man inte lägger äggen lösa på instrumentbrädan då förstås. :)
Jag har alltid hört att man ska köra som om det vore "ett ägg under gaspedalen" :wink: Betyder det att äggen ska färdas på golvet i bilen :?: :-))))) :wink: :lol:
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Är det inte behagligare komfortåkning med lite bättre profilhöjd?
Sen är utseendet upp till var och en när det gäller storleken men bakgrunden till de större fälgarna borde väl vara att de större bromsarna skall få plats eller är jag helt fel ute?

Fast det är klart man förstår de som byter till mer personliga hjul än original :)

65 profil upplever jag kanonfint på raka vägar men de ger trista egenskaper vid lite mer aktiv körning. 45 profil är för mig en bra kompromiss ekonomi/trottoarkanter(ja, det är fler än jag som kör bilen) och prestanda. Alla har nog en egen åsikt om det här.

Ja, det är det, men det är oavsett om du[…]

nackdelar med Running Boards

Hur menar du att de inte håller mått[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack! Detta hade ja ingen aning om intressant!

Är detta normalt eller inget att bry sig om?