Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ljungström
matand12 skrev:Problemet med bilen är att den är dåligt utrustad samt att det inte är nåt klös i motorn.
Folk e nog mer intresserade av en t6:a - då fär man ifta en fullmatad kärra med ett gott drag i motorn - FÖR SAMMA PENG!!!
T6:an måste nog vara den mest svårsålda S80-modellen, vilket väl tydligt bevisas av andrahandsvärdet på den modellen, den kostar ju som en vanlig 2,4 - trots att den var 100-200.000 kr dyrare som ny.
av Sevak
matand12 skrev:Problemet med bilen är att den är dåligt utrustad samt att det inte är nåt klös i motorn.
Folk e nog mer intresserade av en t6:a - då fär man ifta en fullmatad kärra med ett gott drag i motorn - FÖR SAMMA PENG!!!
fattas skinn, navi och tacklucka o andra små grejor.
Men kan du hitta en i samma skick.årsmodell och miltal.
Det är ett bra pris.

T6an är en av de svåraste modellerna att sälja. Därför ligger de på samma pris. Dessutom brukar deras automat lådor paja vid 20 000mil och vad kostar skatten.

170hk är en bra motor.
Användarvisningsbild
av ehedman
Formulera om hela annonsen. Det låter som bondfångeri och texten är kontraproduktiv sett ur ett säljperspektiv. Håll dig till fakta och utelämna dina subjektiva omdömen och ta bort texten om skador och lackningar.

Ta bort det där pubertala om prutat och klart och avsluta något i stil med:

"prisdiskussion efter inspekterad och provkörd bil"
av ljungström
ehedman skrev:Formulera om hela annonsen. Det låter som bondfångeri och texten är kontraproduktiv sett ur ett säljperspektiv. Håll dig till fakta och utelämna dina subjektiva omdömen och ta bort texten om skador och lackningar.

Instämmer. Ingen bil är i nyskick efter 7 år - och att klädseln är ganska fläckig syns tydligt på bilderna. Oregistrerat telefonnummer känns oseriöst.
av Sevak
ehedman skrev:Formulera om hela annonsen. Det låter som bondfångeri och texten är kontraproduktiv sett ur ett säljperspektiv. Håll dig till fakta och utelämna dina subjektiva omdömen och ta bort texten om skador och lackningar.

Du värkar va en expert på att sälja bilar eller på att skriva annonser. Jag är inte det. Har inte sålt många. Skulle du kunna hjälpa mig och formulera om annonsen. Men det är väl bra att skriva att fronten och motorhuven är nylackad.

Mvh Sevak Yousof
av Sevak
ljungström skrev:

Instämmer. Ingen bil är i nyskick efter 7 år - och att klädseln är ganska fläckig syns tydligt på bilderna. Oregistrerat telefonnummer känns oseriöst.
Klädseln är lite fläckig inte så mycket som det ser ut. Vi lämnade in den på klädseltvätt förre året. Gör man det så blir den helt ren allt försvinner.
Bilen kanske inte är i nyskick "Nyskick" men den är i jävligt fint skick. Du hittar ju ingen annan i de skicket och antal mil för de priset. Men jag får väl göra om annonsen och se om den blir såld.
av Sevak

Det som är nylackat vill jag ska stå. Om jag leta efter en 7 år gamal bil så skulle jag bara tycka det va bra.
Är det bättre så här?

Volvo s80
Motor: 2,4 170hk
Klädsel: Ljus tygklädsel
Antal mil: 9200 mil
ABS-Bromsar
ACC-Klimatanläggning
STC Antispinnsystem
Stereo HU 601 med CD + Band
Elhissar fram och bak
Färddator dubbla trippmätare
Larm
Stolsvärme fram
Yttertemperaturmätare
Automatiskt avbländande backspeglar
Dimljus
Intergrated-barnstol
Avtagbar dragkrok
Farthållare
Elspeglar
Sommardäck
Vinterdäck dubbade (Nyskick)
Skattad & Besiktad till okt-08
Bilen är lackrekondad 28 sep.
Motorhuv,fronten & trösklarna lackades sep-07
Lister & bakfronten lackades 06.

Prisdiskussion efter inspekterad & provkörd bil.
Ring för mer info
Pris 93 000
Användarvisningsbild
av SE6M
Mycket trevligare då du tog bort "prutat & klart" !
Användarvisningsbild
av ehedman
Ja nu ser det bättre ut.

Du skulle kunna lägga till ett välkomnade intro och ett avslut. Kolla andra annonser.

Det här hade jag när jag sålde min 850 för en månad sedan (har S80 nu). Bilen gick direkt så både bil och annons fungerade.

Säljer nu min trotjänare som rullat helt felfritt sedan jag köpte den som ny.

Fakta
Fakta

Kända fel: värme v-backspegel och v-säte. Höger strålkastartork urfu. Uppslagsbulor dörr h-bak.

Mycket Välskött och rökfri bil i mkt gott skick både ut- och invändigt.
Prisdiskussion endast för sedd och provkörd bil.
ljudet av ett dött batteri?

Idag när jag skulle starta på knappen k[…]

Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]

Problem med airbagen V70 .01

Har följt kabeln och just innan den gå[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]