Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ericsson
Med tanke på hur många gånger jag backat ut och glömt motorvärmarsladden i skulle sådana dära vara förbrukningsvara för mig. Tack och lov verkar den gamla "koppmodellen" vara stabil... ;-)
Användarvisningsbild
av lexus
Ericsson skrev:Med tanke på hur många gånger jag backat ut och glömt motorvärmarsladden i skulle sådana dära vara förbrukningsvara för mig. Tack och lov verkar den gamla "koppmodellen" vara stabil... ;-)
Fast backar man rakt bak och sladden sitter i rakt framifrån så lossnar den nog rätt lätt utan att skada bygeln.
Användarvisningsbild
av Karlssson
Hej!

Trodde byglen var i metall. Ser lite klen och smäckig ut (om jag får säga mitt). Så efter många i och urdragningar av kontakten så är det nog byglen som går av före skruvarna hinner lossna i kofångarplasten. Men det är klart man vet ju inte hur plasten står emot vädrets makter det kanske är riktigt bra kvalitet, och kontakten sitter ju bättre i luftintaget än mitt på kofångaren framför lyset. :wink:

// Karlssson
Användarvisningsbild
av lexus
Man kan ju alltid byta bygel om den pajar.

Någon som kan säga var man placerar pallbockarna under bilen förresten? Finns det något logiskt ställe att placera dem? Bäst att ha alla frågetecken uträtade innan man ger sig in på motorvärmarmontering.
av gonilvolvo
Vi har en sådan bygel på vår Renault och den gick sönder efter att "någon" backade ut bilen utan att dra ur sladden. Frågan är vad som händer när man backar ut med den nya kontakteen som sitter på ovansidan av stötfångaren.
Användarvisningsbild
av lexus
Har nu monterat både motorvärmaren och kupéuttaget. Det tog 5-6 timmar allt som allt. En jävla tid med andra ord. Fick inte på låsringarna riktigt på förgreningsuttaget. Vet inte varför de inte passar. Trångt och jävligt var det att ligga under bilen som stod uppallad på pallbockar. En fröjd var det eftersom allt såg så nytt och fräscht ut undertill.

Edit: Frågan är varför det inte sitter någon motorskyddsplåt under vår motor. Bilen är en V70 Classic -08.

Så här satte jag uttaget:
Bild
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]