Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fluppen
jonsson 8918 skrev:Tjusigt, ser lite lättare ut att göra som du gjorde istället för att montera ner hela bakre kofångaren.
fluppen skrev:Sedan var det bara koppla in signalgivaren och dra fram den kabeln till instrumentbrädan.
Hur valde du att dra kabeln?
Jag bände bara upp tröskellisterna och la in kabeln, behövde inte lossa dom bara bända upp dom lite grann.
Användarvisningsbild
av fluppen
MartinS skrev:Det finns väl markerade uttag på baksidan av kofångaren, det lär ju vara de optimala placeringarna. Fast det kräver ju lite mer jobb också.

/Martin
Ja det finns markerade uttag på baksidan av den svarta listen (se mina bilder) men dom kräver 5 sensorer.
Användarvisningsbild
av fluppen
V70BiFuel03 skrev:Snyggt gjort Fluppen !!! Tackar för de utförliga bilderna.

Nu blir man ju onekligen sugen på att montera detta själv.
Skoj med någonting som för en gångs skull inte kostar så in i helvete mycket :) .
Tack, kul att nån får nytta av det :wink:
Användarvisningsbild
av Brainy
DaAddez skrev:
Brainded skrev:Om jag är tillbaka i arboga före absolut senast kl.20 så bör det gå. Men det är väl bara att jag och Matz börjar lite innan och sen slutför vi våra och tar din när du kommer?

Försökte ringa Matz men jag får inget svar, tar saaben ner nu iaf och får se om han hör utav sig.

mvh
Anders
Det låter som en bra ide, hoppas jag kan komma loss tidigare än 15 oxå..
men har du nåt tele man kan nå dig på?
PM:a det så ringer jag dig senare under dagen så vi kan komma överens om tider och så
Hörde att du pratat med Matz, ses imorgon då! Ska bli kul det här!

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Brainy
fluppen skrev:
V70BiFuel03 skrev:Snyggt gjort Fluppen !!! Tackar för de utförliga bilderna.

Nu blir man ju onekligen sugen på att montera detta själv.
Skoj med någonting som för en gångs skull inte kostar så in i helvete mycket :) .
Tack, kul att nån får nytta av det :wink:
Haha ja det här har verkligen gett liv i skellan, imorgon blir det montering på tre bilar uppenbarligenn
Läste i bruksanvisningen idag och de rekommenderar en maximal monteringshöjd på 80cm så det borde gå alldeles utmärkt att sätta i svarta listen, sensorerna ser i 90grader så på 20cm har den hunnit gå rätt långt ner.

mvh
Anders

mvh
Anders
av matzen10
Brainded skrev:Haha ja det här har verkligen gett liv i skellan, imorgon blir det montering på tre bilar uppenbarligenn
Anders
Ja..En S60, en V70 och en Svordom (Saab alltså) :-)
Eller skulle jag skrivit det där sista EFTER du varit här månne?!? hmm.. {:-O
Dokumentation kommer i tråden hur som helst!

M V H
---> Matz
av DaAddez
matzen10 skrev:
Brainded skrev:Haha ja det här har verkligen gett liv i skellan, imorgon blir det montering på tre bilar uppenbarligenn
Anders
Ja..En S60, en V70 och en Svordom (Saab alltså) :-)
Eller skulle jag skrivit det där sista EFTER du varit här månne?!? hmm.. {:-O
Dokumentation kommer i tråden hur som helst!

M V H
---> Matz
Nyss hemkommen efter dag på jobbet..
Blir kul med monteringen i morgon, öva lite på era bilar först så greppar vi min när jag kommer :D
Kommer nångång mellan 13-15
Svänger förbi Biltema och shoppar lite..
Ring om det behövs nåtannt.. Annars ses vi senare idag
Användarvisningsbild
av fluppen
Hehe..kul att man satt igång en "PDCmonterarvåg" Ser fram emot bilder..
Användarvisningsbild
av SE6M
Är det någon som monterat Biltema's backvarning på en S80 MY-00 ?

/Mats
Användarvisningsbild
av MartinS
fluppen skrev:
MartinS skrev:Det finns väl markerade uttag på baksidan av kofångaren, det lär ju vara de optimala placeringarna. Fast det kräver ju lite mer jobb också.

/Martin
Ja det finns markerade uttag på baksidan av den svarta listen (se mina bilder) men dom kräver 5 sensorer.
Fast jag menar på baksidan av kofångaren, alltså i den lackerade delen. Där dom sitter om du monterar som volvo vill.

/Martin
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej