Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Addict
Göranson skrev:Min snittförbrukning ligger på 1,15-1,25... men det tror du väl inte heller på ??

Men jag gillar fan inte att bli kallad för lögnare
Tack, det tror jag på. Men vad tusan har din bottenrekordnotering med denna tråd att göra? Jag har kört en D5 på under 0,4 liter milen men då får man inte köra fortare än 90 t.ex. Det är ju inte ett dugg relevant!
När man pratar förbrukning använder man endast medelförbrukning som referens! Du kan ju inte jämföra ditt rekord mot en diesels medelförbrukning...

Tycker det är du som började vara spydig genom att hävda att din bil är så otroligt ekonomisk... Du skulle testa köra samma sträcka med en XC90 D5 och få ner den under 0,5! Vem är det som skrattar när du kör för 5kr per mil? Jag tror på din plånbok...
av dirren
Tack för tipsen...men rent konkret , vad skiljer på en 03:a och en 05:a ??

Och Ni som munhuggs...Brukar ni göra det eller är det bara någon tillfällig tjing på tråden ?? om inte så tycker jag att ni kan lägga ner , inte så kul för oss andra att läsa och det tillför ju inte tråden någonting. (röt han i sitt andra inlägg :wink: ) ta det via PM istället
Användarvisningsbild
av Larre
dirren skrev:Tack för tipsen...men rent konkret , vad skiljer på en 03:a och en 05:a ??
I senaste numret av AMS står: "Tänkbara svagheter: Vid köp av begad XC90 ska man satsa på en så ny som möjligt. Undvik första årsmodellen -03." Plus litet till...

På Volvocars hemsida kan man läsa om vad som är nytt för varje modellår. http://www.volvocars.se/NR/rdonlyres/95 ... 8/XC92.pdf

Lyckat till med köpet! :D
Användarvisningsbild
av SUV-Driver
Tjena dirren,

Som skrivits tidigare; provkör och skaffa din egen uppfattning. Att jag tycker att T6:an ger betydligt mer skjuts i baken betyder ju inte att du tycker det. 2.5T eller D5 kanske fyller dina behov alldeles tillräckligt. Kom bara ihåg att utrustningsnivån ofta skiljer mer på 2.5T då ju T6:an har betydligt mer inkluderat som standard. Vilken du än väljer får du en gryyym bil!!
av dirren
tack , tack...har faktiskt bara kört D5:an än, och jämfört med min nuvarande Cheva Transsport så är den ju lite slöare, men känns 200% mer stabil , det var en 05:a med 9000 mil på nacken vi testade, men jag måste säga att Volvo i Linköping skulle ha väl mycket betalt för denna (359 000), inte tog de in min Cheva som är en 98 med 13000 mil på nacken heller och inte skulle det prutas 1 krona på bilen...
Hur har det blivit med bilhandeln egentligen, trodde själva vitsen var att man skulle kunna bli av med sin egen bil på samma gång så man slapp hålla på med detta också, så var det ju förr i tiden i allafall :???:
Nää, ska jag ändå hålla på och sälja min egen bil privat så kan jag ju lika gärna köpa en bil privat också. Men man kan ju alltid utnyttja möjligheten till provkörning, ska ut och testa en 03:a 2,5T i morgon så får vi se om jag märker nån skillnad.
Användarvisningsbild
av VolvoBM
dirren skrev:det var en 05:a med 9000 mil på nacken vi testade, men jag måste säga att Volvo i Linköping skulle ha väl mycket betalt för denna (359 000), .
Vilket överpris! :o Ring till en säljare och be att få ett inbytespris på en 05:a med D5 och samma mil..... Skulle inte tro att du ens kommer över 275 000. Snarare 250-260 000.... Ja en del skäms iaf inte för sig.... :wink:
av Göranson
Addict skrev:
Göranson skrev:Min snittförbrukning ligger på 1,15-1,25... men det tror du väl inte heller på ??

Tack, det tror jag på. Men vad tusan har din bottenrekordnotering med denna tråd att göra? Jag har kört en D5 på under 0,4 liter milen men då får man inte köra fortare än 90 t.ex. Det är ju inte ett dugg relevant!
När man pratar förbrukning använder man endast medelförbrukning som referens! Du kan ju inte jämföra ditt rekord mot en diesels medelförbrukning...

Tycker det är du som började vara spydig genom att hävda att din bil är så otroligt ekonomisk... Du skulle testa köra samma sträcka med en XC90 D5 och få ner den under 0,5! Vem är det som skrattar när du kör för 5kr per mil? Jag tror på din plånbok...
Om du läser inläggen innan du hoppar på folk så kan du se att jag skriver att det var vid landsvägskörning...
Ny rapport kommer efter helgen, ska köra Falun--->Sundsvall--->Fäviken--->Sundsvall--->Falun dock utan takbox.
JAG påstår att det är jävligt billigt med tanke på vilken bil det är frågan om, ALLA säger att den bara suger i sig soppa.
Med lätt gasfot så går det att köra den "billigt"
Användarvisningsbild
av VolvoBM
Göranson skrev:
Addict skrev:

Om du läser inläggen innan du hoppar på folk så kan du se att jag skriver att det var vid landsvägskörning...
Ny rapport kommer efter helgen, ska köra Falun--->Sundsvall--->Fäviken--->Sundsvall--->Falun dock utan takbox.
JAG påstår att det är jävligt billigt med tanke på vilken bil det är frågan om, ALLA säger att den bara suger i sig soppa.
Med lätt gasfot så går det att köra den "billigt"
Respektera trådstartaren nu grabbar! :wink: Bjäbb kan ske via PM
Användarvisningsbild
av G-kraft
Tjena allihopa...

Jag har läst alla inläggen och vissa är nyttiga andra lite onödiga tjafs mellan oss medlemmar på forumet...man tjänar inget gott på att tjafsa..men var och en har sin åsikt som de får lov att framföra MEN med ett respektabelt vis.....jag hyser inget agg mot någon men tycker bara att vi vinner inget med tjafs...nya medlemmar som kanske läser detta , kanske tycker vi är omogna :)

Men jag har läst och kollat runt, känns som om T6 är det bästa valet men hur de ligger i andrahands värde är nästan lika som 2.5T samt Diesel xc90 är billigare att handla in har jag hört, värdet är inte lika som en bensin..för många tycker det är dyrt med skatten...

Har hittat 2 st , T6 helt fullutrustad, Navi, Xenon, tacklucka , PDC, beige skinn , el-säten , Telefon, you name it, ALLT marinblå metalic

och en annan 2.5T svart , men ingen navi, inget skinn, ingen telefon och mörkinredning. Det skiljer ca 15.000:- i mellan,

så att i detta fall så väger nog en T6 mer än 2.5T , jag får mer om jag lägger lite extra pengar samt lättare att sälja sedan med en riklig utrustad xc90...
av Göranson
Ursäkta att vi gnabbades.... :oops:
Jag ville mest påvisa att en 2,5t inte drar så mycket som folk vill få det att verka som ...
Jag tror att de som läst detta förstår nu, sorry än en gång

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]

3G släcks

https://www.youtube.com/watch?v=6IyTiA5pUWs Lite b[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]