Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
greeeken skrev: Sen så är Volvia överlägset billigast när de gäller Volvo bilar.
Jag har Länsförsäkringar, 1000-lappen billigare på helförsäkring än Volvia, bättre villkor, men verkar vara knöligare att ha att göra med om/när oturen är framme..

/L
Användarvisningsbild
av greeeken
Loner skrev:
greeeken skrev: Sen så är Volvia överlägset billigast när de gäller Volvo bilar.
Jag har Länsförsäkringar, 1000-lappen billigare på helförsäkring än Volvia, bättre villkor, men verkar vara knöligare att ha att göra med om/när oturen är framme..

/L

Shitt ,hm kanske borde kolla på dom daaaa.
Det sköna i denna oturen är att jag slapp betala självrisk för att ja hade larm. Det är possitivt
Användarvisningsbild
av greeeken
greeeken skrev:
Loner skrev:

/L

Shitt ,hm kanske borde kolla på dom daaaa.
Det sköna i denna oturen är att jag slapp betala självrisk för att ja hade larm. Det är possitivt
Kollade upp det nu
Med volvia betalar jag 3100 kr mindre/år
Användarvisningsbild
av Larre
greeeken skrev:Jo men varför byta bolag.
Antar att man kanske väcker den björn som sover. Fler byter försäkringsbolag om premien sänks än om premien lämnas orörd.
av Qualia
Själv spar jag 5k med trygg-hansa. Volvia e för dyrt för min del.. Kan ju bero på min ålder att göra.. Vilkorna är inte så mycket skillnad.. Självrisk är däremot mindre med trygg-hansa..
Användarvisningsbild
av greeeken
Qualia skrev:Själv spar jag 5k med trygg-hansa. Volvia e för dyrt för min del.. Kan ju bero på min ålder att göra.. Vilkorna är inte så mycket skillnad.. Självrisk är däremot mindre med trygg-hansa..
Mindre än 0 kronor??????? :shock:
av Qualia
Självrisk på exempel fram rutan ligger på 1000k med trygg hansa. När vagnskade gick ut. Så ville Volvia ha 15tusen om året för hel försäkring, medan trygg-hansa tog 10tusen.
Vilkorna är ju inte så mycket skillnad alls.. dock är det värt att ringa runt vilket försäkringsbolag man ska ha, kan ju skilja skit mycket mellan olika bolag, för min del var valet enkel :).

Nu ska jag byta olja på min bil.. Ni kanske har några bra tips i 08 område. Vart man ska vända sig till.. Bra pris ska det vara :).

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]