Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vilken sida är lågtryckssidan? Dum fråga kanske men antar att det är den sidan där ventilationshålen är. Jag misstänker att det blir för högt tryck vilket gör att det pyser ut från ventilationshålen på undersidan där den gröna klisterlappen sitter
Användarvisningsbild
av sbf
Aluminiumrören som går in i GTRen håller ett tryck på upp till 200 bar, alltså högtrycksidan. Det som kommer ut ur GTRen i gummislangar håller cirka 1 bar, alltså på lågtrycksidan.

Jag upplever att du inte vet vad det är som läcker, så i första hand måste du konstatera exakt vart det läcker för att kunna gå vidare. Läcksök hela vägen från tankar till gasinjektorerna, så du kan attackera problemet systematiskt.
Användarvisningsbild
av sbf
Det är fullt möjligt att det är en slang på lågtrycksidan som pyser. Som jag skrev tidigare i tråden hade jag det problemet själv vid ett tillfälle.
Varit ute igen och gjort bubbeltestet, inga bubblor vilket är bra. Ja felsökte vidare och kollade på den aluminiumröret som går in i regulatorn. Den satt lite löst så jag lossade den helt och innanför mutter satt det nått som satt snett. Jag rättade till detta medan bilen var avstängd, satte det så det passa perfekt i hålet och drog åt så den sitter bra. Starta bilen och döm av min förvåning så gick den över på gasdrift och det har minsjäk slutat pysa/blåsa ut gas från regulatorn. Sen om det beror på att den nu gått ner på reserven vet jag ej men bilen går hur bra som helst. Ska fylla på med gas och uppdatera ifall det fortfarande är bra.
Tack alla för era svar!

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]