Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RilleS
Den lokala Volvohandlaren här leveranstvättar alla nya bilar i maskin före leverans. Jag var mycket tydlig med att jag ville ha min handtvättad och jag vet att de gjorde så också. Sedan har jag själv handtvättat den 2 ggr sedan jag hämtade ut den den 22-feb i år. Jag tror att min behandling av lacken är mildare än deras ordinarie.
/Rille
Användarvisningsbild
av greeeken
Larre skrev:
Ringhede skrev:Ingen risk att den krymper vid tvätt?
Möjligen munnen. På oss Stockholmare då. :wink:

:D :D :D :D
av Predator666
Du kan nog tvätta din bil hur du vill. Den är redan tvättad innan du får den. Alla bilar som gått på provbanan för korr. körning , provkörning etc är tvättade i fabriken och det görs inte för hand. Har den dessutom gått till lackbox eller punktbättring är den tvättad ännu en gång i våran härliga maskin.
Användarvisningsbild
av camaro69
OFFO.

Än så länge är det tillåtet att driva med bönder, stockholmare, norrlänningar, skåningar, och göteborgare ska vi inte ens prata om.
Du får väl framföra dina klagomål till DO så att lagstiftningen ändras så att bönder räknas som "folkgrupp" eller minoritet.

Vad jag vet så producerar inte bönderna vatten. Men däremot brukar dom gnälla som fan om det kommer för mycket, eller för litet vatten från ovan. Regn tror jag det heter.
Men jag kan ju ha fel.
Men man kan kanske få ett fett EU-bidrag till risodling, så man kan tjäna stora "klöver" på att sälja till "riskokarna".
Man skulle vara bonde. Kan jag söka patent :idea: :?:

Bli inte arg, du blir bara förbannad. :wink:
av nj22ah
camaro69 skrev:OFFO.

Än så länge är det tillåtet att driva med bönder, stockholmare, norrlänningar, skåningar, och göteborgare ska vi inte ens prata om.
Du får väl framföra dina klagomål till DO så att lagstiftningen ändras så att bönder räknas som "folkgrupp" eller minoritet.

Vad jag vet så producerar inte bönderna vatten. Men däremot brukar dom gnälla som fan om det kommer för mycket, eller för litet vatten från ovan. Regn tror jag det heter.
Men jag kan ju ha fel.
Men man kan kanske få ett fett EU-bidrag till risodling, så man kan tjäna stora "klöver" på att sälja till "riskokarna".
Man skulle vara bonde. Kan jag söka patent :idea: :?:

Bli inte arg, du blir bara förbannad. :wink:
haha

ni verkar ha kul alltså...
tillbaka till tråden tycker jag.

greeken tyckte att man skulle använda Yes.
Några andra förslag till mig som nybörjare?
Säkerligen fler som vill veta lite mer om hur
man tar hand som sin älskling...(bilen alltså :p)

tacksam för svar som har mer med bilar än folkgrupper
:)
av Volvopower
nj22ah: Jag tycker du ska använda Supertvätt..
Användarvisningsbild
av Larre
OFFO skrev:...Föresten skulle jag aldrig tvätta min bil med Yes...
Jag har fått tipset att tvätta bilen med YES av fler. Men är öppen för erfarenheter som säger att YES inte är bra. Kan du utveckla dig litet? Varför är YES inte bra?
Användarvisningsbild
av wendtan
Yes diskmedel är väldigt bra om man vill ta bort allt tidigare vax på bilen då de löser fett osv. Men vill man bibehålla vaxskiktet så använd ett vanligt bilschampoo likt sonax glansschampo
Användarvisningsbild
av VolvoBM
greeeken skrev:Jag tvättar min bil för hand, använder YES till det.
YES???

Är det verkligen bättre än bilschampoo?

I båttidningen Praktiskt Båtägande fick iaf YES INTE godkänt. Själv gillar jag Turtle eller kanske OK's.
Användarvisningsbild
av greeeken
VolvoBM skrev:
greeeken skrev:Jag tvättar min bil för hand, använder YES till det.
YES???

Är det verkligen bättre än bilschampoo?

I båttidningen Praktiskt Båtägande fick iaf YES INTE godkänt. Själv gillar jag Turtle eller kanske OK's.
Personligen tycker jag det faktiskt. Alla tycker ju inte lika.

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har man bytt mycket grejer kan det ta en stund i[…]