Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tompak
Men går det alltså inte att ha radion på utan att ha nyckeln i :shock: ???
På min andra bil, en Audi A4 går det, sedan stänger den av sig automatiskt efter förprogrammerad tid. Finns inget sånt i min Volvo?
av hansjkpg
Tompak skrev:Men går det alltså inte att ha radion på utan att ha nyckeln i :shock: ???
På min andra bil, en Audi A4 går det, sedan stänger den av sig automatiskt efter förprogrammerad tid. Finns inget sånt i min Volvo?
strömmen till radion är ju kopplad till tillslag (läge 1 ) på tändningen så det går inte , du kan ju dock säkert koppla om stereon så du har ström direkt från batteriet, med risk att du glömmer bort att stänga av radion (har säkert hänt många här , med mig också på den gamla goda tiden med egna stereos och inte märkesbundna)
Användarvisningsbild
av B4B
Kaxe du har indikering på fläkten, då är den manuellt inställd och den går således i radioläget!
Prova att trycka en gång till på AUTO på ecc:n, då ska indikeringen försvinna och fläkten är då i AUTO läget.
Med andra ord så skall det inte lysa några indikeringslampor vid fläktreglarget.
I detta läge går inte fläkten i radioläget!
Testa under körning att ändra temperaturen för att höra hur fläkten regleras.
Användarvisningsbild
av stone
Har testat nu! Funkar utmärkt! Man ska med andra ord inte röra fläktreglaget alls, då slår automatiken av.
Och autoläget blåser på extra om man vrider upp värmen. Stämmer det med!
Det enda som var igång i radioläget förutom radion var instrumentbelysningen. Ingen fläkt! Lysande :)

Kan vilken verkstad som helst byta tändningsl[…]

Vad är det för del på sista bilden[…]

https://www2.bilia.se/biltillbehor/teknik-och-bild[…]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]