Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frigge
Jensen skrev:Infon vi fick på Bilia var att kunder som fått dom svarta kommer
att få dom utbytta.
Om du nu mot all förmodan enligt din ÅF inte skulle få dom silverfärgade railsen så måste du väl driva med att du inte skulle hämta ut bilen pga railsen???

Har fått samma information som dig.
Användarvisningsbild
av Brainy
att få dom utbytta.
Om du nu mot all förmodan enligt din ÅF inte skulle få dom silverfärgade railsen så måste du väl driva med att du inte skulle hämta ut bilen pga railsen???
Varför betala nästan 300papp för en bil som man under hela ägandet kommer störa sig på?

/Anders
av Marbas
Brainded skrev:
att få dom utbytta.
Varför betala nästan 300papp för en bil som man under hela ägandet kommer störa sig på?

/Anders
Håller med. Svårt att värdesätta en "brist" eller "felaktighet" som man absolut inte förväntat sig. För mig hade en sådan här brist varit mer "värd" än de ynka tusenlappar som det eventuellt kan bli i kompensation. Har man gjort ett avtal så har man.
Användarvisningsbild
av jiha
Braindead och Marbas: Tack... :D Undrade ett tag själv om man var för "kinkig" och fånig. Men faktum är att slantar man +300k så vill man ha det man beställt, inte börja med en stor "surdeg" direkt.

Såg förresten att det satt Conti sport contact från 2004 monterat, är inte det lite väl gamla däck? Både i konstruktion och "färsk-datum"

// jiha
Användarvisningsbild
av Larre
Det verkar som att olika ÅF ger olika besked. Det kan givetvis bero på att beskeden har lämnats vid olika tillfällen och att direktiven ändrats mellan dessa tillfällen, men det kan också vara ÅF:s egna beslut om hur man ska hantera situationen. Jag är övertygad om att några tusenlappar i kreditering är billigt jämfört med att hålla på att lägga tid på reklamationer och tvingas lägga mindre tid på försäljning. Alla är människor. Även säljare och deras chefer. Det KAN faktiskt vara så att det finns några silver-rails kvar, men inte till alla. Och då är det rimligt att anta att man går ut med NEJ-NEJ-besked och räknar med att de flesta ska ge sig och ta krediteringen och de som framhärdar får sina silver-rails. Inget konstigt med det.

jiha: Pröva att ringa Volvo Personvagnar och prata med dem. 031-59 00 00. Jag tror att ÅF:arna är litet för bra på att filtrera bort klagomål till Volvo. Kanske för att det inte är deras jobb. Tänker på att Scandinfo har monopol på att meddela Volvo vad ÅF:arnas kunder tycker genom sina enkäter. Det är bra att Volvo får direktkontakt med missnöjda kunder. Jag upplevde mycket bättre effekt av mina samtal till Volvo i samband med mina egna klagomål.

Visst den är snygg även med svarta rails, men fortfarande efter två måndaer "ser" jag alla detaljer som jag betalade extra för. Inte minst silver-railsen.
Användarvisningsbild
av Jensen
Vissa här verkar inte vilja förstå, kunder SOM beställt bilen där det skall ha varit silverlackade lister istället för dom svarta man nu fått gå över till,kommer än en gång att få sina rails UTBYTTA så fort man har kapacitet för det.
Visst är det så att vissa ÅF hellre justerar priset med dom 2000kr som det är sagt att bilen sänks till, istället för att byta railsen.
Men dom kunder som absolut vill ha dom silverfärgade railsen inte behöver vara oroliga för detta då det står klart o tydligt i kontraktet.
Jiha:
Dont worry be happy.
Njut av bilen istället, railsen kommer.
Användarvisningsbild
av Larre
Jensen skrev:Vissa här verkar inte vilja förstå, kunder SOM beställt bilen där det skall ha varit silverlackade lister istället för dom svarta man nu fått gå över till,kommer än en gång att få sina rails UTBYTTA så fort man har kapacitet för det.
Visst är det så att vissa ÅF hellre justerar priset med dom 2000kr som det är sagt att bilen sänks till, istället för att byta railsen.
Men dom kunder som absolut vill ha dom silverfärgade railsen inte behöver vara oroliga för detta då det står klart o tydligt i kontraktet.
Jag tror inte det finns någon här som inte VILL förstå. Eller är jag för ny på det här forumet för att veta att det finns de som inte vill förstå här?

Förväntar du dig att alla ska veta att just du sitter på sanningen om vad som kommer att hända med dem som fått svarta rails istället för silver?
Användarvisningsbild
av Jensen
Jag förväntar mig inte ett skit från nån här, jag förklarar bara vad det är som gäller gällande tjafset om railsen.
För guds skull, bilen är ju inte köpt på loppmarknad, självklart så tar man sitt ansvar och rättar till det som är fel, men under tiden så får vissa åka runt med svarta rails, vad är det du inte vill fatta.
För i helvete, det finns barn som dör varje dag pga svält mm, vilket jäkla problem vi har här.
Hur ska vi lösa detta Larre???
Användarvisningsbild
av Larre
Jensen skrev:Jag förväntar mig inte ett skit från nån här, jag förklarar bara vad det är som gäller gällande tjafset om railsen.
För guds skull, bilen är ju inte köpt på loppmarknad, självklart så tar man sitt ansvar och rättar till det som är fel, men under tiden så får vissa åka runt med svarta rails, vad är det du inte vill fatta.
För i helvete, det finns barn som dör varje dag pga svält mm, vilket jäkla problem vi har här.
Hur ska vi lösa detta Larre???
Jag föreslår att vi rejsar om det. :D
Användarvisningsbild
av Jensen
Ja så gör vi såklart. :lol: :lol: :lol:

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har man bytt mycket grejer kan det ta en stund i[…]