Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeM
SubMarine skrev: sön 31 jan 2021, 11:04 Kåpan på startmotorn drar du bara rakt mot fronten på bilen, men det är ju trångt.

Tveksam till att nyckellåset hade hjälpt här för bilen har väl blockerat låsläge, eller togs det bort på V70N?
Blockerat låsläge kopplar inte bort yttre nyckellåset i förardörren. Det vore hål i huvudet. Så är det inte.

Det är innerhandtaget och knappen som symboliserar låst dörr som kopplas bort mekaniskt med viss fördröjning.
D.v.s att blockerat kan låset endast kan öppnas elektroniskt eller mekaniskt utifrån med bilnyckel.
I blockerat nödläge kan man alltså inte öppna inifrån, eller inifrån utifrån. Tex utböjd dörrkarm och krok som tex bilbärgare gör där det är möjligt. (Och tjuvar, så klart)
av SubMarine
MickeM skrev: Blockerat låsläge kopplar inte bort yttre nyckellåset i förardörren. Det vore hål i huvudet. Så är det inte.

Det är innerhandtaget och knappen som symboliserar låst dörr som kopplas bort mekaniskt med viss fördröjning.
D.v.s att blockerat kan låset endast kan öppnas elektroniskt eller mekaniskt utifrån med bilnyckel.
I blockerat nödläge kan man alltså inte öppna inifrån, eller inifrån utifrån. Tex utböjd dörrkarm och krok som tex bilbärgare gör där det är möjligt. (Och tjuvar, så klart)
Aha ja det låter ju väldigt rimligt nu när du säger det, tack för korrigeringen! :)
av DagSa
Jag fick upp motorhuven.
Vajern hittade jag under vänster strålkastarhus. Var inte svårt att rycka till så det sa klick.
Stor tack Sicnarf för tipset!!!
Batterispänning 4 volt, men tror jag kan få igång det, ligger på 13 volt nu under laddning. Batteriet såg inte sönderfruset ut.

Dock får jag inte upp passagerar- eller förardörren nu med fjärren.
Knapparna är uppe men låst ändå. Märkligt, men de kanske frusit fast.
Lågmilad 850 på auktion...

Dom där flagnade ju i bilhallen. Länge s[…]

Felsökning el-fel HJÄLP

UPPDATERING När vi mäter cem-high/vit […]

VOC Service

Troligen back up batteri byte och en uppdatering a[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Det man bör veta är att D5orna hos SPA h[…]