Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av samcan
Daddan skrev:Som jag skrev i ett annat tidigare inlägg så ska vi också ha knodd i sommar. :)
Jag är inte ledsen för att ha missat att passagerar airbag saknas fram på vår bil...

Jag håller med om att det är säkrare bak, det är lättare att hålla koll när man kör och barnet kan sitta fram om man är ensam. Annars är det helt klart bättre bak.

Grattis till samcan!

tackar tackar :) !
Användarvisningsbild
av samcan
Okey nu vet jag iaff att det går att koppla ur bang påsen :) nu har jag nån månad på mig innan illan/lillen är ute i de fria Maj närmare bestämt. Ska åka o handla en bilbarnstol om nån vecka, jäkligt spännande, många är nog rädda för att skaffa barn idag, så mkt press på folk nummera livet är inte enkelt som de kanske va engång i tiden, eller enkelt o enkelt var nog svårare då om man tänker effter, inga bilar inga bilbarnstolar inga airbags, hehe :) . Hur gammla var ni när ni fick eran första bäbis ? , nu känner jag att tråden kommer EXPLODERA :) hehe, själv är jag nyligen fyllda 25 inte så farligt va?

:shock: [/img]
av haxpet
Jag var 27, vilket bara var ett år sedan.

Ser att du kör S60, det gjorde jag också när det begav sej, men efter ett par i och ur lastningar av barnvagn så kom man snabbt fram till att det var en V70 man skulle ha. Så idag kör man V70.
Användarvisningsbild
av samcan
haxpet skrev:Jag var 27, vilket bara var ett år sedan.

Ser att du kör S60, det gjorde jag också när det begav sej, men efter ett par i och ur lastningar av barnvagn så kom man snabbt fram till att det var en V70 man skulle ha. Så idag kör man V70.
Yapp har tänkt på att byta också, men vill så gärna inte har en perfekt bil som är en fin familjebil också men litte svårt blir de nu när man har småttingar, byter jag å andra sidan så måste jag köppa en V70R, och då måste jag jobba extra varje helg ganska många år hehe :)
Användarvisningsbild
av samcan
Verkar vara en T5, va inne på volvo o då hävdade mekanikern att det är en T5R , de verkar vara en T5a ialafall, 2.3Liters. R serien fans väll inte 2001 i S60 utförande eller V70 ,. kom den inte litte senare?
Användarvisningsbild
av samcan
Yapp, det är det jag har :) , men byter jag nånsin bil så måste den vara snabbare, kanske kanske T5 igen, men troligtvis R :) .
av haxpet
Jag bytte från T5 till T5, men v70 var en 05 istället för en 02 som S60 var.

Men när man blir pappa så försvinner nog lite av "måsta gasa som en galning" syndromet.
av Daddan
Jag är 27, snart 28 och i början av juni är det beräknat med första barnet. Blöjexpressen är redan inhandlat efter flera semestrar med bagaget på sedanbilar packat med skohornsprecision redan som det är idag. "Gasa som en galning" lär inte inträffa med varken gravid fru eller barn i bilen! Men det är skönt att kunna köra om kvickt och gasa till lite när man är själv i bilen.

PS. R är inte ETT snäpp dyrare än T5... DS.

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]