Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daddan
Hellrider skrev:
Daddan skrev:
Hellrider skrev: Nu har ju inte jag en susning om hur stora dessa ställen är,men när man kollar på cms´s hemsida så verkar det ju inte vara det mest största stället,,,problemet är ju att han ville ha en med bra service,dom är säkert jätteduktiga på dom här småställena och trevliga,men jag är övertygad om att om du kommer in med en nyare bil med problem,att dom har ganska så stora svårigheter med att lösa dessa probz,då blir det ju som så här att,alla "lätta jobb" som man drar in dom mesta pengarna på hamnar ju på sådana ställen,medans dom större mer och mer går åt problemhållet.givetvis lyckas ju dom lösa problem det är inte det jag säger,men dom måste ju ha ett helvete med tanke på brist på erfarenhet,jag skillnaden på erfarnenhet här i stockholm mot lite mindre v-städer.Tex asså byts det ut pem styrenheter på p1:or el jaha ska dom byggas om,jaha du jag läser ju inte i tie så ofta!
Hellrider skrev: ja det säger ju inte lite :lol:
Tycker inte att man ska vara för snabb att dra slutsatser. Du blev nu med lite fakta överbevisad...

Håll en trevlig ton och hacka inte på varandra! (P)
ööö hallååå, vad var det jag blev överbevisad med om jag får fråga?
Den som läser finner.

Du trodde att de inte fixade reparationer för att de var små. = Snabb slutsats utan fakta.

Det visade ju sig att det var mycket kompetenta mekaniker där.
av Hellrider
Daddan skrev:
Hellrider skrev:
Daddan skrev: Tycker inte att man ska vara för snabb att dra slutsatser. Du blev nu med lite fakta överbevisad...

Håll en trevlig ton och hacka inte på varandra! (P)
ööö hallååå, vad var det jag blev överbevisad med om jag får fråga?
Den som läser finner.

Du trodde att de inte fixade reparationer för att de var små. = Snabb slutsats utan fakta.

Det visade ju sig att det var mycket kompetenta mekaniker där.
hmmm,undrar vart jag sa att dom inte fixade repartioner??sen så förstår jag inte vart det framgår att dom är så kompetenta?
av Hellrider
branx skrev:CMS Group äger Bert Gustavsson bil. CMS verkstad har egen lack och plåt verkstad.

VCC använder CMS verkstad för större jobb då och då och de är nära sammarbetsparnter.

tillägas kan att flera av mekanikerna och folket på CMS kommer från VCC:s
interna verkstad och mek.skola

//Branx
Vad är det för typ av jobb du syftar på då?och vad skulle det spela för roll vilka dom ägs av?inte blir dom större internt för det eller?
Fattar nog inte riktigt vart du vill komma!
Användarvisningsbild
av Mr H
Nu kan jag inte hålla mig längre!
Nu är ni "off topic" och har så varit större delen av den här tråden!

Trådskaparen ställde en fråga och vad jag kan se så handlade den INTE om huruvida en stor eller liten verkstad är bäst eller vilken av dom som vågar hävda garantier vid reparationer.
Disskutera gärna verkstädernas storlekar men gör det i en tråd ämnad och skapad för det!

Jag öppnade den här tråden för att jag blev nyfiken och tänkte att jag kanske kunde få ett bra tips om en verkstad i mitt närområde. Vad får jag se? Jo, några inlägg med svar på ursprungsfrågan men sedan har större delen av tråden spårat ut till någon jä-la pajkastning.

Håll er till ämnet och svara på trådens ursprungsfråga!
av Hellrider
Mr H skrev:Nu kan jag inte hålla mig längre!

Trådskaparen ställde en fråga och vad jag kan se så handlade den INTE om huruvida en stor eller liten verkstad är bäst eller vilken av dom som vågar hävda garantier vid reparationer.
Disskutera gärna verkstädernas storlekar men gör det i en tråd ämnad och skapad för det!

Jag öppnade den här tråden för att jag blev nyfiken och tänkte att jag kanske kunde få ett bra tips om en verkstad i mitt närområde. Vad får jag se? Jo, några inlägg med svar på ursprungsfrågan men sedan har större delen av tråden spårat ut till någon jä-la pajkastning.

Men nu är du väl ganska skön eller?
Han frågade ju efter en bra verkstad eller?är det då fel att påpeka och förklara hur skilladen ser ut i dom flesta fall?läs inte om du inte vill ha tips.
läs den här t.ex så kanske du också förstår!:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=13766

kanske extrem men ändå,det lutar nästan alltid mer åt det hållet ju mindre ställe!
Användarvisningsbild
av Mr H
Hellrider skrev:

Han frågade ju efter en bra verkstad eller?är det då fel att påpeka och förklara hur skilladen ser ut i dom flesta fall?läs inte om du inte vill ha tips.

kanske extrem men ändå,det lutar nästan alltid mer åt det hållet ju mindre ställe!
Ja, han frågade efter en bra verkstad. Vet du en sådan så berätta det för honom och oss andra som kan ha glädje av det då. Om den sedan är stor eller liten har väl ingen som helst betydelse så länge dom är trevliga, hjälpsamma och gör ett bra jobb. Han frågade inte om en stor verkstad är bättre än en liten, eller tvärt om. Men, det är DET ni har disskuterat om!

Vad sedan ditt "exempel" i den andra tråden har med ursprungsfrågan att göra begriper jag inte.
Hade du däremot kunnat visat på några exempel där någon av dom i början av tråden rekomenderade verkstäderna gjort bort sig ordentligt så hade det tillfört väsentlig information till den ursprungliga frågan.
av Hellrider
Mr H skrev:
Hellrider skrev:

Ja, han frågade efter en bra verkstad. Vet du en sådan så berätta det för honom och oss andra som kan ha glädje av det då. Om den sedan är stor eller liten har väl ingen som helst betydelse så länge dom är trevliga, hjälpsamma och gör ett bra jobb. Han frågade inte om en stor verkstad är bättre än en liten, eller tvärt om. Men, det är DET ni har disskuterat om!

Vad sedan ditt "exempel" i den andra tråden har med ursprungsfrågan att göra begriper jag inte.
Hade du däremot kunnat visat på några exempel där någon av dom i början av tråden rekomenderade verkstäderna gjort bort sig ordentligt så hade det tillfört väsentlig information till den ursprungliga frågan.
Helt otroligt :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
Användarvisningsbild
av Octopussy
Håller med dig Mr H, det är OT.

Skillnaden mellan stor och lite verkstad tycker jag vi tar i en annan tråd.
av Hellrider
Octopussy skrev:Håller med dig Mr H, det är OT.

Skillnaden mellan stor och lite verkstad tycker jag vi tar i en annan tråd.
Det är ju inte direkt för min skull
Användarvisningsbild
av Octopussy
Vad är storleks skillnaden mellan
de verkstäder som har nämts i tråden.

Bilnilsson i Alingsås

Biltjänst i Landvetter AB

Bilbiten

cmsgroup
Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hitt[…]

Stereo utan bluetooth :( Alternativ?