Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
Tycker helt klart du ska sälja den för 185k(i mina ögon ett vettigt förslag ;) ) och då till mig förstås, eller förresten jag köper den för 137k. En mycket bra affär som jag skulle bli nöjd med. :lol:

Lycka till med försäljningen!
av lirsa
He he he. Ja som sagt. Julen har ju redan varit och nog för att jag är en snäll människa, men liiite gränser finns det ju. Men visst. 220k så är den kanske din ;).
Användarvisningsbild
av Nemo35
Vad sugen man bliiir!! Jävligt läcker bil du har....en av de snyggaste V70 jag har sett :D Hade man bara pengar så hade jag köpt den direkt.
Lycka till med försäljningen i alla fall o sälj den inte till underpris...
av Moody
Fälgarna på bilden är väl ingen höjdare, skulle nog rekommendera lägga ut en bild med sommarfälgarna på för att göra bilen rättvisa. Annars är motor, mil och utrustning (så när som på träratten :)) helrätt så den borde inte vara nån "hyllvärmare"

Angående inbytespriset så behöver inte bilhandlaren göra nån vinst på bilen egentligen eftersom de gör en duktig vinst på din nya istället.

Eftersom du nu får 200' för den i inbyte, så borde du väl i princip kunna släppa den för 201' till någon privat, eller?
av lirsa
Håller med, vinterfälgarna är inte så snygga, men bättre än plåt måste jag säga... Finns ju bild på sommarfälgarna, så man hoppas ju att det räcker. Hade inte heller valt träratt om jag hade köpt den ny, fruktansvärt egentligen och dessutom rätt kallt trots den milda vintern...

Nja, 201K? Nej, då byter jag hellre in den. Slipper ju allt meckande bara att lämna in den och pengarna på kontot, smidigt och bra. Jag tänker ju inte dumpa den, borde inte vara orlinligt att få 220K minst. Den är ju i riktigt bra skick, relativt få mil och i princip så mkt utrustning man kan få (iofs ingen RTI, telefon eller taklucka).

Men jag är inte desperat, ser det mest som en bonus om jag får den sålt privat. Det är ju egentligen en win win, den som köper frå en kanonbil till relativt "billig" penning och jag får mer än inbytet skulle ge.
av jbl
Tror nog att du får den såld men kanske inte 229kkr på så kort tid du har på dig. Mycket fin bil med mycket utrustning samt rätt motor enligt mig.

Hade jag letat bil nu så hade jag vart mycket intresserad.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Hur hänger detta ihop. Du skriver att du ska ha tjänstebil så därför säljer du iväg denna bilen. Ok

Sen skriver du att du får 200.000 i inbyte, slå till vetja, det är skitsvårt att få en handlare att byta in bilen till ett vettigt pris i gengäld mot att man inte samtidigt köper en ny bil av honom. Har du lyckat övertyga handlaren att ta din privata bil i inbyte mot utplockande av tjänstebil som du inte själv köper (det gör ju finansbolaget) så är det ju kanon, bara att gratulera.

Fin bil annars, saknar bara det viktigaste, helläder. Eller det kanske är standard i summum ++ så du har det i bilen.

V70 är väl snart på fallrepet också i.o.m att NYA V70 snart släpps och då går väl botten ur våra V70 som vi rullar runt i idag.
av lirsa
Det är helläder. Sportläder. JAg tror inte att priserna sjunker markant för "gamla" V70 när nya kommer. Enligt min Volvohandlare så kommer den nya att bli dyrare än den gamla. Sen vet de flesta att så brea som årgång 2007 är av V70 får vi vänta några år på innan nya blir.

Jepp, jag gjorde en deal. De köper in min bil "vid sidan om" och jag tar en tjänstebil av dom. Detta spelar ju ingehn som helts roll för dem vilket det är. Hyfsat ny bil in, helt ny bil ut. Hur detta finansieras och av vem detta finansieras spelar ju mindre roll...

Kan jag få mer privat så är det ju värt en chans? Jag är ju "trygg" iom att jag vet att jag minst får 200k för bilen iaf :).
av lirsa
Då så! Då fick jag bilen såltr privat till en kille i Trollhättan. Ham hätade och betalade bilden ikväll och jag fick 210k för den :). Helt ok, inte riktigt helnöjd, men bättre än vads jag skuole fått om jag bytt in den på fredag ju...

Tack alla, för alla tips! Speciellt till dig som tyckte att jag inte skulle ha mer 137k för den ;). Skämt åsido, lite smådeppad är man ju nu, trots en helt ny bil på fredag, min 2.5T är den finaste/bästa bil jag ägt (hittils)!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Holy shit, det är ju bara drygt två år sedan den plockades ut och från listpris (med allt lulllull) har den ju nästan rasat 200.000 i värde. Huva

Med lite servicekostnader och nya däck osv så landar det du på nästan 10.000 i månaden....

....och då är inte bränsle inräknat.

Då är ju drygt 5000 i månaden + bränsle för en tjänstebil rena rean.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]