Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wooxer
superpackman skrev:
CANBus skrev:nej det är inte godkänt.
du har lite fel där. Jag och 3 kompisar till hade absolut inte några problem med dom ljusen i besiktningen ! Går som markeringsljus tror ja det heter!
Beror säkert på vem man får på besiktningen, man har ju råkat ut för såna här riktiga paragrafryttare ibland och sen gången efter så har dom släppt i princip allt trots att det varit på samma station!

Bara att hoppas på att gubben vaknat på rätt sida på morgonen och att tanten varit snäll mot honom kvällen innan :)
av CANBus
superpackman skrev:du har lite fel där. Jag och 3 kompisar till hade absolut inte några problem med dom ljusen i besiktningen ! Går som markeringsljus tror ja det heter!
Det har väl inget med besiktningsmannen att göra om det är lagligt eller ej.
den ljuskombinationen är inte laglig att köra med, då det lyser orange frammåt, vilket det naturligtvis inte får göra i svensk lagstiftning.
Användarvisningsbild
av Honke
Beställt var det här!! :P Får dom på fredag.. Då blir kanske den tråkiga V70 fronten lite trevligare.
Ska bara hitta en snygg grill oxå.....
av wooxer
CANBus skrev:
superpackman skrev:du har lite fel där. Jag och 3 kompisar till hade absolut inte några problem med dom ljusen i besiktningen ! Går som markeringsljus tror ja det heter!
Det har väl inget med besiktningsmannen att göra om det är lagligt eller ej.
den ljuskombinationen är inte laglig att köra med, då det lyser orange frammåt, vilket det naturligtvis inte får göra i svensk lagstiftning.
Nej det är ju inte besiktningsmannen som skriver lagarna, däremot är det han som bestämmer om det går igenom eller om man får ombesiktning på det!
av Dykaren
Kan inte någon av er dokumentera med bilder när ni byter så får alla se hur det går till!!
av wooxer
Dykaren skrev:Kan inte någon av er dokumentera med bilder när ni byter så får alla se hur det går till!!
Själva bytet i sig är inget avancerat, däremot är det lite bökigt att komma åt dem! men det är bara att ha smidiga händer och lite tålamod så går det på 5 röda att byta dem!
Kan ta en bild imorgon på hur resultatet blev efter monteringen!
av CANBus
wooxer skrev:Nej det är ju inte besiktningsmannen som skriver lagarna, däremot är det han som bestämmer om det går igenom eller om man får ombesiktning på det!
och då får du åka med det tror du?, om bilen går igenom svenskbilprovning med Sk. U.S hållare så gör dej automatisk över lagen menar du?, ska du hänvisa till din lokale beskitningsman om du åker på en flygande besiktning vid vägkanten?
Din beskitningsman har gjort ett tjänstefel enligt mig.
inte mycket att haka upp sig på, men det är knappast lagligt.
Och man kan inte hänvisa till besiktningen om du råkar torska i en flygande hos polismyndigheten.
Hajja vad dumt, då kan jag besikta en bil, och direkt efter så kopplar jag bort bromsarna och kapar bort taket...."näää den var så och den är besiktad igår!?!?!""
av wooxer
Här kommer då två bilder på hur resultatet blev på min V70N, bilderna tagna med mobilen så inte den bästa kvalitén på dem!

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Finns det inte någon smart lösning med en lampa som lyser vitt på 5 watt och blinkar orange på 21 watt . Borde ju finnas någon lösning med diodlampor.
Användarvisningsbild
av Severin
Magnus-B skrev:Finns det inte någon smart lösning med en lampa som lyser vitt på 5 watt och blinkar orange på 21 watt . Borde ju finnas någon lösning med diodlampor.
Finns försök till detta men enl mig så ser det förjävligt ut för det ser ut som det blinkar vitt och inte tvärtom, bedöm sjäv.

[youtube]UVWqMGHQZjs[/youtube]

[youtube]GGlv-qdFsmI[/youtube]

[youtube]qxqVE1H7Ha4[/youtube]
Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]

webasto doserpump v70n 07

10€ på Aliexpress

Kylarvatten läckage Volvo 940

Har du "spännt up" vattenpumpen mot[…]