Ok, ett tips kolla den klena tråden till generatorn. Min slutade ladda för en tid sedan,bytte regulatorn men ingen skillnad,bytte generatorn men ingen skillnad. Hade loss regulatorn många gånger och när jag skulle stöpsla i tråden en sista gång så gick den av. Den hade gnagts av där den kommer ur svarta skyddshöljet.
Varför krångla med Feltema, när du kan beställa en Bosch bytesgenerator utan inbyte eller stomavgift för 139 Euro + frakt för ca 20 Euro. Eller deras Bosch original laddningsregulator för 27 Euro. Har själv beställt bägge produkterna utan bekymmer. Tar dock en dryg vecka för leveransen. Profiteile.de
Lycka till!
Sam
Jag beställde en sådan för en månad sedan. Kom med DHL efter en vecka i en förseglad Boschkartong.
Meca säljer Bosch. Slå in ditt regnr och kolla i deras webshop på detaljnumret så kan du se vilken generator du skall ha. 140A med Boschnr som slutar på 380 är den vanligaste. Bli bara inte chockad över deras prissättning. När du ändå är inne på Profiteiles sida kan du kolla priser på andra produkter från kända leverantörer. Bosch torkarbladsats till vindrutan för 19.27 och bakrutan för 5.62 är inte fel pris. Frakten är samma oavsett mängd. Jag har handlat där i fem år utan problem.
Lycka till!
Sam