Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av deska
S60AWD2.5T skrev:Det enklaste måste väl vara att kika efter "gyrot" under stolen......
ok but what is a "gyro" :???:
:)
Användarvisningsbild
av black
alla tvåhjulsdrivna P2 har INTE STC som standard!!! det var tillval på bilar med mindre motorerna (140,170hk) ... beror givetvis på årsmodellen också
Användarvisningsbild
av deska
black skrev:alla tvåhjulsdrivna P2 har INTE STC som standard!!! det var tillval på bilar med mindre motorerna (140,170hk) ... beror givetvis på årsmodellen också

mm men en 2.5 t -04 borde väl ha det??
210 hk
Användarvisningsbild
av deska
hittade lampan på instrumentbrädan nu. den lyser i alla fall när jag startar bilen. då borde det finna stc i alla fall väl??
Användarvisningsbild
av black
konstigt att du har stc men inte själva knappen.....hade det varit en 2.5t awd så hade man kanske förstått det.....

hur många knappar har du under "ACC panelen" och vad är det för knappar?
av Hellrider
black skrev:alla tvåhjulsdrivna P2 har INTE STC som standard!!! det var tillval på bilar med mindre motorerna (140,170hk) ... beror givetvis på årsmodellen också
jopp alla 2drivna har minst stc
Användarvisningsbild
av CarMan
Hellrider skrev:
nä i början fans bilar med endast ABS
av Hellrider
CarMan skrev:
Hellrider skrev:
v70´n?? det har ja då aldig sett,möjligtvis då gamla s80 från volvo begagnat
Användarvisningsbild
av CarMan
Hellrider skrev:
CarMan skrev:
Hellrider skrev: jopp alla 2drivna har minst stc
v70´n?? det har ja då aldig sett,möjligtvis då gamla s80 från volvo begagnat
jag tänkte på P2 platformen i almenhet när jag svara

S80 finns defenetivt utan STC, tror även V70 har saknat deta, men trådskaparen pratar ju viserligen om S60 o där har dom nog alltid haft minst STC.
Användarvisningsbild
av black
även s60 finns utan STC!!!! Har en jobbarkompis som har en s60 2.4 (170hk) som endast har BLL knappen under ECC:n .... alltså ingen STC knapp
Bilen är en '01
Tror att STC var tillval på s60 när den kom (kanske standard på 2.4t och t5???)
Framvagnsinställning själv

2-filiga vägar är bomberade dvs de lutar[…]

Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]

På mitt jobb har vi ett tiotal Mercedes Sp[…]