Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av A80TD
Frigge skrev:
Daddan skrev:Men varför skulle knappen finnas i instrumentbrädan om larm saknas?
Tidigare ägare som fått dille på larmatrapper?

Av någon anledning sitter knappen där vare sig det är larm eller ej.
Om jag har förstått det rätt, så kan man med knappen välja om det ska (eller inte) gå att öppna en låst bil med innerhandtagen.
av Frigge
A80TD skrev:
Frigge skrev:
Daddan skrev:Men varför skulle knappen finnas i instrumentbrädan om larm saknas?
Tidigare ägare som fått dille på larmatrapper?

Om jag har förstått det rätt, så kan man med knappen välja om det ska (eller inte) gå att öppna en låst bil med innerhandtagen.

Vet inte om vi pratar om samma knapp nu, den jag menar sitter framför växelspaken och ser ut som en dusch ungefär. Med den knappen avaktiverar man MMS:en i taket om man tex har en hund sittandes i bilen med larmet aktiverat. Den har inget med låsfunktionen att gör. Det du pratar om är BLL= Blockerat låsläge, den funktionen går in ändra/Stänga av.
av Hellrider
Frigge skrev:
A80TD skrev:
Frigge skrev:

Vet inte om vi pratar om samma knapp nu, den jag menar sitter framför växelspaken och ser ut som en dusch ungefär. Med den knappen avaktiverar man MMS:en i taket om man tex har en hund sittandes i bilen med larmet aktiverat. Den har inget med låsfunktionen att gör. Det du pratar om är BLL= Blockerat låsläge, den funktionen går in ändra/Stänga av.
öö jodå den stänger väl avv bll också,det sa ja iaf tidg,,e ganska så säker på att den gör det iaf! :D
av Hellrider
Hellrider skrev:
Frigge skrev:
A80TD skrev: Om jag har förstått det rätt, så kan man med knappen välja om det ska (eller inte) gå att öppna en låst bil med innerhandtagen.

öö jodå den stänger väl avv bll också,det sa ja iaf tidg,,e ganska så säker på att den gör det iaf! :D
hmm skumt,står inget om det i dom eng manualerna som finns här,det står att knappen BARA finns om larm är monterat,,,måste kolla i en svensk manual imon,var tämligen säkker på detatt den stängde av bll iaf!!
Användarvisningsbild
av A80TD
Frigge skrev:
A80TD skrev:
Frigge skrev:

Ja, det är den knappen. Enl handboken deaktiverar samma knapp bll, rörelsedetektor och nivåsensor. Jag har aldrig använt knappen, så jag vet ju inte om det funkar. Har inget larm, förresten.
Min handbok är på tyska så jag får väl reservera mig för ev tokigheter :)
av Frigge
Hellrider skrev:
Hellrider skrev:
Frigge skrev:
hmm skumt,står inget om det i dom eng manualerna som finns här,det står att knappen BARA finns om larm är monterat,,,måste kolla i en svensk manual imon,var tämligen säkker på detatt den stängde av bll iaf!!
Hmm.. du har nog rätt, ganska logiskt att knappen stänger av BLL då man avaktiverar MMS:en för att någon ska kunna vara kvar i bilen. Den som är kvar vill nog kunna ta sig ut :lol:
av wilden
Om jag fattat detta rätt så måste man skaffa sig en siren, nytt huvlås vä+hö, dioden iframrutan, och en rörelsesensor. Detta kanske man kan inhandla på en bilskrot. och sen är det bara att åka in och få mjukvaran installerad?! Är detta korrekt uppfattat? Jag har en v70 -04. Var in på 10000 milaservicen idag och frågade vad det skulle kosta och få larmet inkopplat 7200kr skulle kalaset gå på :(
av kusken
7200kr Måste varit med ett nytt larm då va?
Eller var det bara för att installera mjukvaran efter att man fixat in prylarna själv?
av Hellrider
wilden skrev:Om jag fattat detta rätt så måste man skaffa sig en siren, nytt huvlås vä+hö, dioden iframrutan, och en rörelsesensor. Detta kanske man kan inhandla på en bilskrot. och sen är det bara att åka in och få mjukvaran installerad?! Är detta korrekt uppfattat? Jag har en v70 -04. Var in på 10000 milaservicen idag och frågade vad det skulle kosta och få larmet inkopplat 7200kr skulle kalaset gå på :(
Japp det är rätt fattat,,men du behöver bara det vänstra huvlåset.
av wilden
7200kr var priset om jag köper siren sensor och huvlås på volvo samt mjukvara, ja man får väl leta på skrotarna dårå om dom har nått, men visst är det väl förberett med eldragning för huvlås,siren och sensor?
ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]