Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jonny692
Severin skrev:Hur länge går den?
Jag har bara testat när ja ska iväg så när ja hört att den gick igång så åkte jag iväg. ska kolla igen hur länge den går
Användarvisningsbild
av jonny692
snoddasD5 skrev:Är du säker den startar det är inte att det börjar låta för den försöker starta. Testa när du har tid gå och och direktstarta den och se efter 50min om bilen är varm.
ska kolla detta
Användarvisningsbild
av jonny692
ThunderAce skrev:Några felmeddelanden i DIMen angående park.värmare?
DIMen?
Det står inget i den displayen iallafall
av ThunderAce
jonny692 skrev:
DIMen?
DIMen är hela kombinstrumentet, men ok inga felmedelanden i displayen,
försöker den starta ett par gånger och det inte funkar så stänger den av sig så borde det stå i displayen
men som nämt, ställ timer några minuter fram och låt den gå en stund så märker du om den går länge

kommer dock inte gå länre än 60min, sen är allt beroende på omgivningstemperaturen hur länge den går
och hur varm motorn är när den drar igång
Användarvisningsbild
av jonny692
ThunderAce skrev:
jonny692 skrev:
DIMen?
DIMen är hela kombinstrumentet, men ok inga felmedelanden i displayen,
försöker den starta ett par gånger och det inte funkar så stänger den av sig så borde det stå i displayen
men som nämt, ställ timer några minuter fram och låt den gå en stund så märker du om den går länge

kommer dock inte gå länre än 60min, sen är allt beroende på omgivningstemperaturen hur länge den går
och hur varm motorn är när den drar igång
testade med direktvärmare och även med inställning några minuter fram, Fick samma resultat.
Den går i ca 10 minuter sen hörs det inget mer.motorn har inte gått upp i temp.
Under dom 10 min så låter det även som värmaren låter mer i intervaller,typ som att det är 2 värmare en som låter mindre och en som låter mer, att en är på hela tiden sen startar en "kraftigare" som går en stund och sen stänger av sig.
I displayen står det att den är på men efter ca 10 min står det inget,och när ja hoppar in i bilen och scrollar fram så står det Av på alla parkvärmare.
Användarvisningsbild
av jonny692
snoddasD5 skrev:Se där du har en trasig brännarenhet kostar ca 5000:- å få den bytt på volvo.
Va fan :shock: :-/ Får väl bli att frysa i bilen dom första 10 minuterna då :cry:
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Kan ju vara nå annat fel men jätte vanligt dom brinnersönder boka tid och läs av felkoder och se vad dom säger. Men du har ju motor och kupevärmare plugga i sladden då är bilen varm.
Senast redigerad av 1 snoddasD5, redigerad totalt 0 gånger.
av ThunderAce
har du ingen värmare på kabel då och kupefläkt?

Vill du inte betala 5000:- så finns det säkert beggade som inte gått så mycket på bildelsbasen

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]