Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoBM
CarMan skrev:
OFFO skrev:Om man nu prompt vill ha bort plinget . Är det bara att åka till Volvo och be dem ändra lite bland ettorna och nollorna. Utan att hitta på en massa hokuspokus lösningar. Det som händer efteråt är att lampan lyser en liten stund. Tror även det piper 1 sek eller så. kanske lampan blinkar lite ?
+ att det kommer att plicka så fort nyckeln är i t-låset o en dörr öppen. Grymt iriterande...
Så det är det som händer om man tar bort plingandet? Snacka om pest eller kolera.

Och för er alla rättskaffens människor som har åsikter om Darwin och liknande, jag kör alltid med bälte, dock ej de 30 m i vårt stora garage eller när jag skall fickparkera. Sedan så händer det att man har en väska i framstolen som väger för mycket. (för givaren alltså...) Jag tror nog att de människor som köper en Volvo är tillräckligt intelligenta för att bestämma sig för att bältet är bra att ha utan att Volvo skall lägga sig i. Gör som t.ex SAAB, deras varning försvinner efter ca:5 sekunder. (och återkommer inte....)
Användarvisningsbild
av VolvoBM
Den lokala Volvo handlaren skulle dessutom ta 800-1000 för att ta bort detta pipande. Ett magstarkt pris som jag förväntar mig få en rekonditionering för på köpet.... :wink: De har helt klart en policy som säger att detta skall inte stödjas.
av NCR
VolvoBM skrev:eller när jag skall fickparkera. Gör som t.ex SAAB, deras varning försvinner efter ca:5 sekunder. (och återkommer inte....)
1: Skönt att du inte fickparkerar i över 10 km/timmen då (eftersom det inte piper i de hastigheterna)

2: Saab plingar på precis samma sätt som Volvo numera.
Användarvisningsbild
av CarMan
min personliga åsigt har inte i denna tråd o göra.
men jag kan håla med om att upp till 00 så har man ett iriterande pling, då det plingar helatiden, börjar så fort tänningen slås på.
01 o senare, då måste ju bilen rulla i en hastig het över 3km/h för att det ska plinga.

hade jag 01:ans mjukvara skulle jag vara nöjd!
jag hinner alltid höra 2-3 pling även om jag aldrig kör utan bälte, då jag alltid startar bilen det första jag gör & sen tar påmig bälter.

jag har inge problem mad att parkera med bältet på mig, jag har ju rull bälte!!! man är lika rörlig i det som med det av.
jag kan förstå att man kan köra utan bälte i ett parkerings hu, om det nu är en mycket kort bit & man måste gå ur bilen för att öppna nån dörr, i annat fall så är jag helt oförstående för varför man kör utan bälte i ett parkeringshus
av OC-RA
Jag tror det är så här , antingen använder man bältet och då menar jag alltid eller så slarvar man i största allmänhet. Om jag ser till mig själv så åker det på utan att jag ens funderar på det men har man inte fått vanan så är det värre förstås. Förövrigt så är det meningen att pipet ska vara på hela tiden annars får dom poängavdrag vid krocktesterna. Värre är det med min förra bil RAV4, som piper för att man inte ska glömma nyckeln i tändningslåset. Jäkligt irriterande.
Problem med trafikinformation RTTI

Igår såg jag i alla fall trafikinforma[…]

Hackandet är tyävrr fortfarande när[…]

Stötdämpare bak

Om du meckar dit något som är lite anno[…]

I dag fungerade det någon timme för att[…]