Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ER
Enbart kontant/postväxel gäller för min del, säkraste sättet när det går att stoppa överföringar och via appar ta kontroll över fordon innan betalning gått igenom så man får både pengar och fordon.
Så innan transportstyrelsen tar bort vissa överflödiga funktioner i sin app som underlättar för bedragare är det livsfarligt att lämna bort nycklar innan pengarna är i handen.
av Lövet
Ser du pengarna i din egen bank kan överföringen aldrig återkallas. Det är mycket skrämselpropaganda från tidningarna nu som inte stämmer när man går på djupet. Däremot ska du som sagt inte acceptera överföring från annan bank eller paypal eller andra dumheter. Swish funkar också bra så länge du kollar internetbanken direkt efteråt att pengarna kommit.

Kontanter fick jag sist jag sålde en motorcykel (40k). Det var i princip omöjligt att bli av med dem. Banken (som först och främst aldrig har öppet) accepterade inte insättningen eftersom vi inte skrev något kvitto (dumt av mig). Fick istället gå 1 gång i veckan till en insättningsautomat och sätta in 10k åt gången tillsammans med alla luffare som skulle bli av med sina påsar med mynt. Nej, aldrig mer cash...
av Droopy
johnnype skrev:Va sägs om att ta betalt i Bitcoin?
Dert var nog det sista man ville ha, en påhittad v aluta utan styre som flukturerar nåt så in i h****e, där kommer filk att bränna sig ( det har många redan gjort ochsp ) Nu vet jag såklart inet om du bara skojade lite.
av gälleryd
bilar undar 100.000 kr betalas Cash, thats life 8)
av Lövet
Nja, det är få som accepterar den typen av pengar kontant på Blocket.
Användarvisningsbild
av Rillee
Blev så att han satte in pengarna sedan fick han bilen dagen efter när jag såg att pengarna var inne på mitt konto. Så det var han som tog "risken". Kändes lite konstigt när han körde iväg med "min" bil.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Fattar inte att folk vågar susa runt med 40 på fickan? Om du som köpare kommer med 40 kontant, och det visar sej att säljaren inte är den du snackat med i telefon, utan istället 5 pers som tar pengarna? Det är inte direkt ovanligt eller osannolikt på nåt vis.
Hjälpfjäder till koppling

.. de 2 första kostar runt 7 dollar medans […]

Farthållare

Idag la farthållaren av. Var på en l&a[…]

Här är kabelskadorna dokumenterade, dock[…]

Kostnad för halvljus?

Jag köpte en D1S på Biltema, tänkt[…]