Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
johansson89 skrev:Dom sa att man inte kan rätta sig efter den felkoden man själv kan göra.

Han hade kollat allt och sa att den plus hylsan va kass. A
Nu får ni rätta mig om jag har fel, men jag har fått uppfattningen att det är splinesen på ingående axel i vinkelväxeln som sluts ut då motsvarande splines på hylsan blivit utslitna? Vinkelväxeln rasar alltså inte ihop.
av KnotVillage
När min pump pajade fick jag felkod i dimen. Har du köpt bilen hos er auktoriserad volvostälke har du 15 tusen mil garanti, vanlig bilförsäljare 3 år.
av johansson89
Det va så dom sa iaf.

Men kollade det där med maskinförsäkringen och det går på de. Bilen ska ha gått mindre än 10 000 mil och va under 8 år gammal så nu ska jag bara betala 25% av kostnaden. Alltså drygt 4000 kr :D
Användarvisningsbild
av MartinS
johansson89 skrev: Men kollade det där med maskinförsäkringen och det går på de. Bilen ska ha gått mindre än 10 000 mil och va under 8 år gammal så nu ska jag bara betala 25% av kostnaden. Alltså drygt 4000 kr :D
Härligt, dåligt att verkstaden att inte upplysa om det. Jag menar de flesta 07:or har väl ändå halvförsäkring och det är få bolag (om något) som inte har minst 8år/10kmil.
av johansson89
Dom på verkstaden hade inte en aning om detta heller konstigt nog. Så skulle de hända något med bilar får man verkligen kolla upp allt annars kan man då betala massa pengar helt i onödan

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]