Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Clonetom
Ravi skrev:
Clonetom skrev:
Ravi skrev:Finns det garantier att remmen håller sedan ?
Lämnar du till verkstad så har du väl garanti på jobbet men vilken garanti remmen i sej har vet jag inte men den borde väl ha 10 år/16000 mil eftersom intervallen är satt dit.
Sen om den varit avställd eller inte ärä ingen som undrar.

Kan du utveckla din teori ang avställd i 5 år och vad detta skulle ha med saken att göra?

Om du nu köper en bil som stått fem år litar du om den håller lika länge till ?
Ja
Vad menar du att skillnaden är?
Anser du att den slits den mer av att stå stilla ?
av monza
Ravi skrev:Känns lite så :-)
Inte helt orimlig tanke, då gummi åldras oavsett men inte alltid på samma sätt. Jag har varit med om diverse skador och läckage när vi tog fram Försvarets fordon från kall-förråden. Torkarbladen var ofta duktigt hårda. Läckage från bensinslangar som kom snart efter att fordonen togs i drift.
Fordonen var ofta upp-pallade för att inte belasta bussningar, däck etc vid förråds-förvaringen. Ej upp-pallade kunde vi få byta alla däck på.

Har en bil med kamrem stått stilla i fem år skulle jag nog i varje fall fundera på att byta kamrem innan.
Användarvisningsbild
av Vojje
remmen kommer att formas av det sätt den hängt under fem långa år och vara obrukbar. Måste bytas omedelbums. Lyssna nu på Ravi :D
av Clonetom
Vojje skrev:remmen kommer att formas av det sätt den hängt under fem långa år och vara obrukbar. Måste bytas omedelbums. Lyssna nu på Ravi :D
Blir säkert så.
Den kommer antagligen att följa remhjulens väg.
Kommer säkert att omgående gå av eftersom den formats precis som däcken på en bil som stått i 5 år i samma position.

Tänk på att kolla tillverkningsdatum på den nya remmen ifall den legat i förpackningen i 1 år så du byter efter 9 år istället för 10. :wink:
Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Det är min amatörterm för att h&ari[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]