Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fred
Vad vill du har för svar...? 2 timmar och 13 minuter eller 1 timme och 45 minuter kanske...?

Eftersom det är människor som utför jobbet så går det inte att säga exakt tid det tar. Olika människor jobbar olika fort och varje bil är unik vilket kan leda till att det tar längre, eller kortare, tid att demontera och montera grejerna.

Helt klart är att ingen verkstad har en fast arbetstid för att montera tredjepartsprylar. Vill du veta exakt kostnad så beställer du montering av Volvo original av någon märkesverkstad.
av mash100
Fred skrev:Vad vill du har för svar...? 2 timmar och 13 minuter eller 1 timme och 45 minuter kanske...?

Eftersom det är människor som utför jobbet så går det inte att säga exakt tid det tar. Olika människor jobbar olika fort och varje bil är unik vilket kan leda till att det tar längre, eller kortare, tid att demontera och montera grejerna.

Helt klart är att ingen verkstad har en fast arbetstid för att montera tredjepartsprylar. Vill du veta exakt kostnad så beställer du montering av Volvo original av någon märkesverkstad.
Suck..har ett kostnadsförslag på 2500:- för jobbet. Vill bara ha hjälp i Forumet med kolla om det är ok pris att betala för det jobbet
mvh
av mash100
Monterat och klart av en all bils verkstad.
Tidsåtgång ca 2 timmar av en duktig mekaniker som kunde sitt jobb.
Funkar perfekt.

Det blev inte 2500:- som Fred tyckte var rimligt utan en tusenlapp billigare. :)
Timpris*2 . Mer en så behöver det inte kosta
mvh
Senast redigerad av 1 mash100, redigerad totalt 0 gånger.
av Fred
Kul att du är nöjd med priset och jobbet!

Att jag skrev att jag tyckte det var rimligt var mest för att du skulle få något slags svar eftersom du inte godtog att flera i tråden inte kunde ge dig något exakt pris.
Användarvisningsbild
av johnnype
Om det tar 2timmar att utföra och timpriset är 1100kr så blir det 2200kr. Om timpriset är 300kr så blir det 600kr.. det var inte lätt att svara, vem vet vad timtaxan ligger på hos verkstaden du tänker anlita?
av mash100
johnnype skrev:Om det tar 2timmar att utföra och timpriset är 1100kr så blir det 2200kr. Om timpriset är 300kr så blir det 600kr.. det var inte lätt att svara, vem vet vad timtaxan ligger på hos verkstaden du tänker anlita?
Ring och fråga :D
Användarvisningsbild
av johnnype
mash100 skrev:
johnnype skrev:Om det tar 2timmar att utföra och timpriset är 1100kr så blir det 2200kr. Om timpriset är 300kr så blir det 600kr.. det var inte lätt att svara, vem vet vad timtaxan ligger på hos verkstaden du tänker anlita?
Jo men precis, du skulle ringt och frågat iställe för att tvinga ut hypotetiska svar på ett forum :)
av mash100
johnnype skrev:
mash100 skrev:
Jo men precis, du skulle ringt och frågat iställe för att tvinga ut hypotetiska svar på ett forum :)
Vist kan man göra det om man har tid. I Stockholm finns det 2549 bilverkstäder om man söker på Eniro. Sen finns det säkert ett gäng till som inte finns med i Eniro.

Mailade till ett stort antal och valde ut det erbjudandet som gav mig det bästa priset .Det fösta budet på 2500:- tyckte jag var högt och ville därför ha hjälp av Forumet för att kunna avgöra om det var ok. för det jobbet för att viste inte många timmar det skulle ta.

Jag var med när verkstaden gjorde jobbet och det tog ca 2 timmar.

Om man bor i en stad är tipset att börja med verkstäder som ligger utanför stadens kärna. Jag fick åka ngr mil utanför Stockholm men det var det värt.

En märkes verkstad i Stockholm området debiterar ca 2000:- i timmen .
I förorten kanske 550-800.
Jobbet i sig är lätt det klarar vilken verkstad som helst att göra. Bra brux medföljde sensorn med utförlig monteringsanvisning.
Både summern och själva dosan placerades i bakpartiet så det var minimalt med kabeldragning .

Om ngn är intresserad vilken verkstad i Stockholm som gjorde jobbet på min bil kan ni maila mig
mvh :lol:
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 23
En massa felmeddelanden!

Laddade batteriet fullt igår och bilen kom[…]

Trasig Renault Scenic

Ventil tätningarna kom idag....😁😁. Kan bö[…]