Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ursäkta, hur är det där ett bevis på att Bilia har blåst kunden. De krediterade den felaktiga fakturan och erbjöd sig att byta stötdämpare med 10% rabatt. Ni som tycker detta är en "blåsning", vad skulle verkstaden göra?
KKR skrev:Ursäkta, hur är det där ett bevis på att Bilia har blåst kunden. De krediterade den felaktiga fakturan och erbjöd sig att byta stötdämpare med 10% rabatt. Ni som tycker detta är en "blåsning", vad skulle verkstaden göra?
"Visst kan man bli blåst..." tycker jag att han skriver.
Har vi inte nån klago tråd där man kan skriva avsig om sina missnöjda verkstadsbesök, börjar blilite tråkigt när alla trådat oavett vad dom handlar om övergår i att folk postar vekstadsmissar.

låter ju oerhört tråkigt att du fått fel sort felsökning utförd. Men vad stod det på motagningsbeviset att man skulle felsöka på?
tänk på att bilia har mer en en verkstad & i varje vekstad jobba väldigt många mekaniker, tror du du fått samma bemötande & felsökning oavsett vem som lagat din bil?

drygt 10% rabbat är en mycket bra rabbatt !!! tar man mer går man back, o dom är nog ointreserade av att gå back för att laga din bil. (tycker det låter som dom bjudit til för att rätta till misstaget.)

vad kostade det på mekonomen? ingick det en ny krängningshämmare då?
Ja nog är det tråkigt att så många har trista erfarenheter från sina verkstadsbesök. Kanske skulle skapa en tråd där folk som blivit positivt överraskad av sin verkstad kan posta. Blir väl inte så lång antar jag. Även beroende på att negativa upplevelser sitter hårdare. Men de har nog inte verkstäderna lärt sig.
Skapade en sån tråd för ett tag sedan under allmänt.

Men det är som vanligt lättare att gnälla på fel än att berömma när något gjorts rätt!

Har haft min V70II i tre år nu och har haft den inlämnad på Helmia i Karlstad vid några tillfällen, två gånger för service och dels tre återkallelser och nu senast en felsökning.
Varje gång har jag blivit väldigt vänligt bemött (av olika personer varje gång).
De har fixat det som jag påpekat, och på utsatt tid.
Kan inte säga något negativt alls om deras sätt att hantera mina ärenden!

Vad det gäller priset på en service så är det som med alla företag som säljer nya grejer och sen servar dom, man tar knappt ut vinst på de nya sakerna utan tar hem det på servicen sen.
Så funkar det inom dom flesta brancher. Bra eller dåligt!? Ja, det är väl upp till var å en å avgöra!
Har förvisso aldrig sett ett köptvång på något märke, och ej heller någon verkstad med inlämningtvång.
Men det är ju väldigrt populärt idag att skylle på någon annan isället för att ta sigg eget ansvar..
Som köpare kan du ju välja precis hur du vill ha det..
Ja, jag har så gott som bara goda erfarenheter av auktoriserade Volvoverkstäder. Jag har haft 23 Volvo, av dessa var 17 taxibilar som rullade mer än 30.000 mil vardera. Jag har anlitat i huvudsak Bilia i Tumba, men även Bilia på Varvsgatan i Stockholm, då det varit något akut under arbetsdagen eller min ordinarie verkstad hade semester. Jag har mellan tummen och pekfingret gjort ungefär 200 servicar och några reparationer och visst har de gjort några missar, men de är få och har alltid lett till att de gottgjort mig ordentligt. Sedan 2006 anlitar jag Skobes, och de är också mycket bra att ha att göra med. Det är nog så att verkstäderna inser att de är beroende av kunden mer än vad kunden är beroende av dom.
Åxå oftast nöjd med serviceteknikernas arbete, de flesta mycket serviceinriktade och gör ett utmärkt arbete

(förutom när en idiot försökte bortförklara lysande varningslampa för utslitna bromsar med att det hade lika bra gått att fylla på mer bromsvätska)

Dock aldrig nöjd med att bli blåst när man ska betala kalaset på "dyra firman"

Och det är det här vi diskuterar i den här tråden.
Klart?

/Roland
Hur menar du, får inte vi som är nöjda skriva? Tråden började som en fråga om "vi blir blåsta på verkstaden då vi servar en v70N". Svaret av mig är: Nej, får man inte skriva det?
Ringhede skrev:Åxå oftast nöjd med serviceteknikernas arbete, de flesta mycket serviceinriktade och gör ett utmärkt arbete

(förutom när en idiot försökte bortförklara lysande varningslampa för utslitna bromsar med att det hade lika bra gått att fylla på mer bromsvätska)

Dock aldrig nöjd med att bli blåst när man ska betala kalaset på "dyra firman"

Och det är det här vi diskuterar i den här tråden.
Klart?

/Roland
Det finns ingen varning när Bromsarna är slitna. Men ibland så blir det så att bromsvätskenivån blir så låg att bilen varnar för låg bromsvätskenivå, när klossarna är slitna.

Så nu är du på djupt vatten igen!
Har för mig att det finns varning när beläggen är slitna på andra bilmodeller men som är orelevant här, det jag vill säga är väl att man ska väl inte fylla på bromsvätska när beläggen är slitna?

För när man sen byter beläggen så kommer det väl att rinna över i behållaren
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Jag jobbar inte med bilar utan andra maskiner. Me[…]

Keyless/Nyckeldosa

Bra början är att köra med Varta ba[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddnin[…]

V502.0D spridarfråga