- fre 10 feb 2006, 20:15
har man smort med powerlube så är detta tunnt o genomskinligt
har du haft med dig boken till kundmotagningen så stämplas den (dom rottar sällan bland dina privata grejor för att hitta serviceboken)
jag vet inte vilken bil vi partar om här, men vissa bilar har en påfylnings pip som inte håller tätt & fyller man ända upp så rinner det ut spolvätska. mekan vet sedan inte hur mycke vätska som rä i då det inte finns nivå givare & jhan kan mycke värl få i en liter om du spolat några gånger (desutom så spolar han ju själv med vid kontrollen)
dr mugg skrev:Har själv varit med om service där spolarvätska fyllts på i en redan full behållare, smörjning missats och ingen stämpel i boken.även i ditt fall så skulle jag inte bedömma vad som gjort o inte gjorts fören man får mer fakta.
Vilka fasta eller rörliga kostnader verkstaden har är inte mitt problem - jag har ju redan accepterat prisläget när jag lämnat in bilen. Och är prisläget högt så förväntar jag mig en service i nivå med prislappen.
Det handlar om förtroende. Det handlar om att inte behöva plocka fram servicebeskrivningen från en viss hemsida och dubbelkolla vad som är gjort.
har man smort med powerlube så är detta tunnt o genomskinligt
har du haft med dig boken till kundmotagningen så stämplas den (dom rottar sällan bland dina privata grejor för att hitta serviceboken)
jag vet inte vilken bil vi partar om här, men vissa bilar har en påfylnings pip som inte håller tätt & fyller man ända upp så rinner det ut spolvätska. mekan vet sedan inte hur mycke vätska som rä i då det inte finns nivå givare & jhan kan mycke värl få i en liter om du spolat några gånger (desutom så spolar han ju själv med vid kontrollen)